اینترنت

راهکار نورنیوز برای حل بلایی که تغییر ساعت ها سر موبایل ها آورد!

راهکار نورنیوز برای حل بلایی که تغییر ساعت ها سر موبایل ها آورد!

نور نیوز نوشت: در حالیکه قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد اما ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین مثل تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۲۴ دیشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یک‌ساعت به جلو کشیده شد.
برخی منابع، علت این مسئله را تنظیم بودن “تایم‌سرورهای جهانی” با تغییر ساعت در اول فروردین‌ماهِ هر سال در ایران و مطلع نبودن آن ها از لغو این تغییر اعلام کردند و برخی دیگر نیز در فضای مجازی دلایل تاییدنشده دیگری را برای این مشکل عنوان کرده‌اند.
اما علت هر چه باشد، فعلا مشکل پس از گذشت نزدیک به ۱۲ ساعت همچنان پابرجاست و تا زمانیکه گوشی‌های موبایل به قانون لغو تغییر ساعت تمکین کنند، کاربرانی که ساعت گوشی آن‌ها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.
برای این منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی (Settings) به قسمت مدیریت عمومی (General management) و سپس به بخش تاریخ و ساعت (Date and time) بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان (Automatic date and time) را غیرفعال کنید و با ورود به بخش تنظیم ساعت (Set time)، ساعت گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.
بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجددا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در گوشی خود فعال کنید.
۴۱۴۱

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا