اینترنت

برنامه استیم برای کروم‌بوک‌ها منتشر شد

برنامه استیم برای کروم‌بوک‌ها منتشر شد

گوگل حدود یک هفته قبل در جریان کنفرانس Games Developer Summit اعلام کرد که برنامه استیم به‌زودی در قالب نسخه آزمایشی آلفا در دسترس کاربران کروم‌بوک‌ها قرار می‌گیرد؛ اما پس از این خبر، دیگر جزئیاتی پیرامون انتشار آن به گوش نرسید. اکنون گوگل به صورت رسمی اعلام کرده که استیم برای کروم اواس در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را دانلود و نصب نمایند.

البته تجربه استیم روی کروم‌بوک چندان آسان نخواهد بود و گوگل راهنمای مخصوصی را برای دسترسی به آن منتشر کرده است. همچنین تمامی دستگاه‌های مبتنی بر کروم اواس نمی‌توانند از این برنامه جدید بهره‌مند شوند و به سخت‌افزار خاصی جهت اجرای آن نیاز خواهد بود. همچنین کاربران باید انتظار اختلال در عملکرد برخی قابلیت‌ها و بروز باگ‌ها را در نسخه آزمایشی فعلی داشته باشند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای برنامه استیم

لیستی از دستگاه‌هایی که می‌توانند تجربه استیم را در اختیار دارندگان خود قرار دهند، از سوی گوگل منتشر شده است. طبق مشخصات رسمی اعلام شده، کروم‌بوک‌هایی با گرافیک Iris Xe اینتل همراه با پردازنده‌های سری Core-i5 و Core-i7 نسل یازدهم این شرکت قادر خواهند بود استیم را اجرا کنند. همچنین حداقل ۸ گیگابایت رم نیز ضروری خواهد بود. گوگل تاکید کرده که دستگاه‌های دارای پردازنده Core-i3 یا ۴ گیگابایت رم نمی‌توانند از استیم بهره ببرند.

برنامه استیم

به دلیل تعداد محدود مدل‌های کروم‌بوک تولید شده و سخت‌افزار نسبتاً قدرتمند مورد نیاز در این رده، تنها دستگاه‌های معدودی می‌توانند از برنامه استیم استفاده کنند که در لیست زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • کروم‌بوک ۵۱۴ و ۵۱۵ همراه با کروم‌بوک اسپین ۷۱۳ از ایسر
  • کروم‌بوک فلیپ CX5 و کروم‌بوک CX9 از ایسوس
  • کروم‌بوک پرو c640 G2 از HP
  • کروم‌بوک 5i-14 از لنوو

علاوه‌بر سخت‌افزار اشاره شده، کاربران باید کروم‌بوک خود را روی کانال مخصوص توسعه‌دهندگان قرار دهند تا بتوانند استیم را نصب کنند. گوگل توصیه کرده است که از این روش برای دستگاه‌هایی که به صورت روزمره از آن‌ها بهره می‌گیرید، استفاده نکنید. درحال حاضر اغلب بازی‌های پیشنهاد شده از سوی گوگل شامل عناوین Valve مثل پورتال ۲، دوتا ۲ و تیم فورترس ۲ می‌شوند. برخی بازی‌ها مثل Witcher 3: Wild Hunt هم به پردازنده Core-i7 و ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند و تنها روی تنظیمات متوسط یا پایین اجرا خواهند شد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا