فناوری

روزانه ۱۰۰هزار دلار جریمه برای متا!

روزانه ۱۰۰هزار دلار جریمه برای متا!

رگولاتور حفاظت از داده‌ها در نروژ می‌گوید متا با ردیابی کاربران در اینستاگرام و فیسبوک درحال نقض حریم خصوصی آن‌هاست. اگر این شرکت رفتار خود را تغییر ندهد، از تاریخ ۴ اوت (۱۳ مردادماه) تا ۳ نوامبر (۱۲ آبان‌ماه) روزانه حدود ۱۰۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.

براساس بیانیه این مرجع قانونی که در نروژ با نام Datatilsynet شناخته می‌شود، نقض قوانین توسط متا چنان آشکار بوده است که این کشور لازم دیده که همین حالا دست به مداخله بزند. این حکم پس از آنکه دادگاهی در اروپا متا را از گردآوری اطلاعاتی مثل موقعیت مکانی، رفتار و اطلاعات مورد استفاده درزمینه تبلیغات منع کرده بود، منتشر می‌شود.

رگولاتور نروژ حالا تصمیم خود را به هیئت حفاظت از اطلاعات اروپا ارجاع داده است تا در صورت صلاحدید، این جریمه در دیگر کشورهای قاره سبز نیز در نظر گرفته شود. «توبیاس جودین»، رئیس کمیسیون حریم خصوصی نروژ در Datatilsynet، می‌گوید هدف آن‌ها اعمال فشاری اضافه بر متا است.

روزانه ۱۰۰هزار دلار جریمه برای متا!

واکنش متا به حکم رگولاتور نروژ چیست؟

متا در واکنش به این خبر به رویترز اعلام کرده که درحال بررسی تصمیم Datatilsynet است و این تصمیم بلافاصله بر سرویس‌های آن‌ها اثر نخواهد گذاشت. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «برای تبعیت از این تصمیم، به همکاری سازنده با رگولاتور ایرلند که رگولاتور ارشد ما در اتحادیه اروپاست، ادامه می‌دهیم. چند وقتی است که بحث درباره مبنای حقوقی تصمیم‌ها به‌وجود آمده و کسب‌وکارها همچنان در این زمینه با فقدان اطمینان در رگولاتوری‌ها مواجه هستند.»

گفتنی است که نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اما بخشی از بازار واحد اروپا به‌حساب می‌آید. چندی قبل رگولاتور ایرلند (DPC) در حکمی علیه متا اعلام کرده بود که این شرکت نمی‌تواند برای نمایش تبلیغات رفتاری از کاربران داده گردآوری کند.

از طرف دیگر، شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز که چند وقتی است شروع به کار کرده، هنوز به‌خاطر قوانین حریم خصوصی در اروپا عرضه نشده است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا