فناوری

چین رقیب ChatGPT را وارد میدان کرد!

چین رقیب ChatGPT را وارد میدان کرد!

بایدو، غول چینی دنیای موتورهای جستجو رسما چت بات جدیدش را لانچ کرد. چت بات ارنی که ماه پیش معرفی شده بود رقیب چت جی پی تی است. نام این چت بات، مخفف Enhanced Representation through Knowledge Integration است و آن طور که منابع اعلام کرده‌اند، ده سالی پروسه توسعه‌اش طول کشیده است. مدیرعامل بایدو رابین لی اعلام کرد نسخه پایدار ارنی قابلیت‌هایی نزدیک به چت جی پی تی ۴ دارد.

ویژگی‌های چت بات ارنی بایدو

با این که مدیرعامل بایدو از نزدیکی ویژگی‌های چت بات ارنی به چت جی پی تی خبر داده اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این چت بات در زمینه تعامل با کاربر می‌تواند به پای Chat GPT برسد اما از نظر ویژگی‌ها، هنوز راه زیادی برای رسیدن به رقیبش دارد.

چت بات ارنی

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این ربات بیش از ۵۵۰ میلیارد واقعیت و گراف علمی را در خود جای داده است. البته این اطلاعات بیشتر به درد کاربران چینی می‌خورد و چت بات ارنی فعلا برای کاربران جهانی مناسب نیست. ظاهرا این چت بات نمی‌تواند پاسخگوی سوالاتی که به چین و فرهنگ چین مرتبط نیست باشد.

با وجود این نقطه ضعف، ربات ERNIE کمپانی بایدو یک ویژگی مثبت بزرگ دارد. این ربات می‌تواند با استفاده از صوت، پاسخ کاربرانش را بدهد. همچنین ERNIE قادر به ساخت تصاویر و ویدئوهای مختلف بر اساس دیالوگ‌های وارد شده توسط کاربر است. لازم به ذکر است که پیام‌های کاربر باید چینی باشند.

مدیران بایدو برای نشان دادن قدرت بالای چت بات ارنی، ویژگی‌هایی از آن را رسانه‌ای کردند. این ربات توانست یک رمان علمی تخیلی چینی را خلاصه کند و حتی درباره نوشتن ادامه این رمان، ایده‌های جالبی ارائه کرد. این ربات همچنین بازیگرانی که مناسب نقش‌های این رمان در یک اقتباس سینمایی هستند را هم پیشنهاد کرد. دیگر قابلیت‌های چت بات ارنی که نمایش داده شد شامل نام‌گذاری شرکت‌ها، ساختن شعار تجاری و نوشتن مقاله بود.

چین رقیب ChatGPT را وارد میدان کرد!

ظاهرا تا زمان نگارش این مطلب، بیش از ۶۵۰ کمپانی چینی خواهان دسترسی و استفاده از این چت بات شده‌اند. بایدو البته اعلام کرده این ربات هنوز برای استفاده عموم مردم آماده نیست و ظاهرا راهی طولانی برای لانچ نسخه عمومی آن در پیش داریم. البته در حال حاضر شرکت‌های چینی و کسانی که دعوتنامه برایشان ارسال شده امکان استفاده از این چت بات را خواهند داشت.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا