فناوری

پوست‌اندازی واتساپ در ۱۵۰ کشور

پوست‌اندازی واتساپ در ۱۵۰ کشور

شرکت متا پلتفرمز (شرکت مادر واتس‌اپ)، کانال‌های واتس‌اپ را به عنوان یک راه ساده، مطمئن و خصوصی برای دریافت به‌روزرسانی‌های مهم از سوی افراد و سازمان‌ها توصیف کرده است. کانال‌های واتس‌اپ به عنوان یک ابزار انتشار اطلاعات مبتنی بر اینترنت و ارتباط یک طرفه، طراحی شده است.

برخلاف ویژگی گروه‌ها و شبکه‌های فعلی واتس‌اپ که کاملا توسط افراد کنترل می‌شوند و شامل مشارکت دو طرفه از سوی اعضا و مدیران گروه هستند، “کانال‌های واتس‌اپ”، به صفحات احراز هویت شده رسمی سازمان‌ها شباهت خواهد داشت که کاربران می‌توانند آنها را دنبال کنند. هدف اولیه این ویژگی، فعالیت به عنوان یک سرویس اطلاع رسانی خصوصی است که دنبال کنندگان را از جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و اتفاقات مهم، مطلع نگه می‌دارد.

این اقدام با تلاش متا برای تقویت تعامل در سراسر اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی این شرکت و تبدیل آنها به مقصدهای محوری برای تولیدکنندگان محتوای محبوب هواداران، انجام می شود. دنبال کنندگان “کانال” در شکل فعلی، نمی‌توانند به اطلاعات منتشر شده پاسخ داده یا با مدیر کانال، تعامل کنند. مدیران این کانال‌ها می‌توانند جلوی اسکرین شات را گرفته و از فوروارد شدن پیام جلوگیری کنند. عده زیادی، معرفی “کانال‌های” واتس‌اپ را نخستین گام در تغییر و تبدیل واتس‌اپ از یک اپلیکیشن پیام‌رسان، به یک ابزار شبکه اجتماعی سنتی می‌دانند.

عرضه گسترده قابلیت کانال‌ها ماهها پس از آن انجام می شود که کانال‌های واتس‌اپ در ژوئن در کلمبیا و سنگاپور راه اندازی شد. قابلیت «برادکست چنلز» (Broadcast Channels) اینستاگرام به صورت همزمان در سطح جهانی قابل دسترس شد.

کانال‌ها از چتها جدا متفاوت بوده و دنبال کنندگان برای یکدیگر قابل مشاهده نیستند.

متا اعلام کرد کاربران قادر خواهند بود کانال‌های واتس‌اپ پیشنهادی را بر مبنای منطقه و محبوبیت آنها مشاهده کنند. مشابه چت واتس‌اپ، کاربران می تواند از ایموجی برای واکنش به پیامها در یک کانال استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کانال‌های واتس‌اپ در هفته ها و ماههای آینده در سطح جهانی قابل دسترس خواهند شد و هر فردی که یک حساب واتس‌اپ دارد، می تواند یک کانال در این اپلیکیشن ایجاد کند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا