اینترنت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا با سیستم فاضلاب شهری، کرونا را ردیابی می‌کند

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا با سیستم فاضلاب شهری، کرونا را ردیابی می‌کند

با آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان، ایالات متحده با کمک سیستم فاضلاب شهری انتشار ویروس سارس-کوو-۲ را در هر لحظه دنبال می‌کرد. حالا این پروژه‌های ردیابی با ابزاری در وب‌سایت ردیابی داده کرونا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) برای عموم در دسترس است.

این ابزار داده‌هایی از سیستم نظارت فاضلاب ملی یا NWSS آمریکا دریافت می‌کند که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی راه‌اندازی کرد. این شبکه داده‌های بیش از ۴۰۰ شهر ایالات متحده را دریافت می‌کند و حالا در اختیار عموم قرار می‌دهد.

مسئولان با این سیستم می‌توانند ویروس کرونا را قبل از اینکه ساکنان شهرها آزمایش PCR بدهند، در فاضلاب آن‌ها تشخیص دهند. با اینکه آزمایش PCR یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص کرونا بوده، تشخیص این ویروس از فاضلاب‌ها راه سریع‌تری است و می‌تواند از شیوع این بیماری در مراحل اولیه جلوگیری کند.

چرا این داده‌ها برای ردیابی کرونا اهمیت دارند؟

این داده‌ها بسیار ارزشمند هستند، چرا که حضور عفونت کووید-۱۹ را در تمامی افراد با علائم یا بدون علائم بیماری نشان می‌دهد. در اوایل همه‌گیری کرونا، این روش در شهرهایی مثل نیویورک و دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه آریزونا استفاده شد تا شیوع کووید-۱۹ را ردیابی و تصویرسازی کند. نتایج این داده‌ها می‌تواند از موج بعدی بیماری خبر دهد.

کرونا

چنین نقشه‌ای میزان حضور ویروس کرونا را در سیستم فاضلاب شهری نشان می‌دهد و میزان تغییر آن را در بازه ۱۵ روزه ردیابی می‌کند. اگر ویروس کرونا در ناحیه‌ای برای ۱۵ روز وجود نداشته باشد، آن ناحیه با «بدون تشخیص» روی نقشه نشان داده می‌شود و اگر هیچ نمونه‌ای در یک بازه ۱۵ روزه از ناحیه‌ای جمع‌آوری نشود، آن ناحیه با «بدون داده جدید» علامت‌گذاری می‌شود.

در آینده نزدیک داده‌های تازه‌ای از صدها ناحیه جدید در ایالات متحده آمریکا ثبت می‌شود که در وبسایت با «در هفته‌های آینده» نشان داده شده است. با این حال، به دلیل اینکه برخی مناطق زیرساخت مورد نیاز برای جمع‌آوری این داده‌ها را ندارند، این نقشه همچنان محدود باقی می‌مانند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا