علم و دانش

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

مسعود عابدینی_ سبک خاص طراحی در این خودرو دیده می‌شود که در قیاس با مدل‌های دیگر چری،ساده و شیک است. این سادگی و فرم مکعبی داشتن و عضلانی بودن، آفرودی بودن چری TJ-۱ را توجیه می‌کند.

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

در نمای جلویی شاهد جولان جلوپنجره بزرگ با همان سبک همیشگی چری هستیم. به دلیل کوچک بودن چراغ‌های اصلی و دیلایت،جلوپنجره بزرگتر نشان داده می‌شود. چراغ دیلایت مستطیلی شکل بوده و دارای گرافیک ماتریسی است.چراغ ااصلی به شکل دوتایی و جدا شده در قسمت پایین‌تری قرار دارند.

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

در نمای پشتی شاهد چراغ متصلی هستیم که ساده طراحی شده و هماهنگی خوبی با نمای جلویی دارد. در دیفیوزر خودرو دو اگزوز را می‌بینیم که مشخص نیست که واقعی هستند یا تزئینی.

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

نمای جانبی TJ-۱ سادگی خود را حفظ کرده است.دستگیره‌های مخفی و هم سطح با بدنه به همراه مشکی شدن کنار شیشه‌های جانبی،در این قسمت دیده می‌شود.

همچنان رینگ‌های کوچک و بد فرم چری در محصولات جدید دیده می‌شود و مشخص نیست که چینی‌ها چه زمانی قرار است در طراحی رینگ پیشرفت کنند!

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

با کابینی پر از نمایشگرهای مختلف در جهت‌های گوناگون روبه‌رو هستیم.دریچه‌های تهویه هوا به شکل عمودی در دو طرف قرار دارند و توسط یک دریچه کشیده و مخفی دیگر در وسط،به هم متصل شده‌اند. در کنسول وسط خودرو،سبک خاصی از اهرم تعویض دنده در کنار موس و کنترلرهای دیگر به چشم می‌خورد.طراحی تودری‌ها و عناصری مثل دستگیره‌های در به شکلی عضلانی طراحی شده که با آفرودی بودن خودرو متناسب هستند.

خودرو عضلانی چری به ایران می‌آید؟/ عکس

صندلی های جیر،گرمایش و تهویه و ماساژ صندلی،صفحه نمایش مرکزی شناور ۱۴.۸ اینچی،صفحه نمایش هدآپ،سیستم صوتی SONY، پد شارژ بی‌سیم،تشخیص چهره،سیستم کمک رانندگی سطح ۲+ و… از امکنات شاخص در چری TJ-۱ هستند.

انتظار می‌رود چری، TJ-۱ را در دو مدل روانه بازار کند: مدل اول ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه و مدل دوم پلاگین هیبریدی بوده و دارای یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی است که به صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.مدل دوم دارای برد الکتریکی خالص بیش از ۱۰۰ کیلومتر و برد کامل ۱۲۰۰ کیلومتری با سوخت کامل و شارژ کامل خواهد بود.

انتظار می‌رود چری TJ-۱ اواخر ماه جولای عرضه شود.بعید نیست که این چینی جدید را هم در کنار محصولات دیگر چری در ایران ببینیم…

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا