فناوری

گراویتی سریع‌ترین شارژر خودروهای برقی را در نیویورک به روی عموم می‌گشاید

گراویتی سریع‌ترین شارژر خودروهای برقی را در نیویورک به روی عموم می‌گشاید

استارت‌آپ زیرساخت‌های خودروهای برقی Gravity Mobility، که تحت پشتیبانی گوگل است، سریع‌ترین راهکار شارژ را در ایالات‎متحده برای دسترسی عموم ارائه کرد؛ البته در این مرحله به نظر می‌رسد مشتریان ناوگانی مورد نظر آن باشند.
 
گراویتی اعلام کرد که اپراتورهای بزرگ دارای ناوگان به 24 شارژر 500 کیلوواتی گراویتی در نیویورک دسترسی خواهند داشت. این دستگاه‌ها می‌توانند با سرعت شارژی که معادل با برد عملیاتی 2400 مایل در ساعت، یا 200 مایل در پنج دقیقه است، شارژ شوند.
 
این شرکت ظرفیت تولید و استقرار هزاران شارژر در سال را دارد و سایت‌های بیشتری، به غیر از این سایت اول در میدتاون منهتن، در دست توسعه هستند.
 
موشه کوهن، مدیرعامل گراویتی به رویترز گفت: «در مقایسه با تعداد سوپرشارژرهای تسلا که سال اضافه می‌شوند، ما می‌توانیم به همان تعداد یا بیشتر را برای توسعه شبکه خودمان اضافه کنیم».

 

گراویتی سریع‌ترین شارژر خودروهای برقی را در نیویورک به روی عموم می‌گشاید

تسلا تعداد زیادی قرارداد با فورد، جنرال موتورز و تعداد زیادی از خودروسازان دیگر امضا کرده است تا به خودروهای برندهای مختلف اجازه دهد تا به بیش از 15000 شبکه شارژ قدرتمند آن دسترسی داشته باشند. توسعه یافتن تا این سطح می‌توانست چالش برانگیز باشد.
 
شارژرهای گراویتی، در مقایسه با پایه‌های بزرگی که توسط خودروسازان و سایر اپراتورهای شبکه شارژ خودروهای برقی نصب شده‌اند، به اندازه یک چمدان دستی هستند.
 
با این حال، سقف سرعت شارژ اکثر خودروهای الکتریکی 350 کیلووات است و انتظار می‌رود مدل‌های آینده بتوانند از شارژرهای سریع‌تر استفاده کنند.
 
اواخر سال گذشته، شرکت ChargePoint، سازنده شارژرهای برقی، محصول Express Plus Power Link 2000 خود را معرفی کرد که قادر است دو خودرو را به طور همزمان با سرعت حداکثر 500 کیلو وات شارژ کند، در حالی که سوپرشارژرهای تسلا به 250 کیلووات محدود هستند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا