بازی

اشاره سازنده Final Fantasy 16 به تاثیر قدرت پلی استیشن 5 در توسعه بازی

اشاره سازنده Final Fantasy 16 به تاثیر قدرت پلی استیشن 5 در توسعه بازی

شرکت اسکوئر انیکس بازی اکشن و نقش‌آفرینی Final Fantasy 16 را برای عرضه در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) توسعه می‌دهد. این بازی موردانتظار قرار است به‌صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود و حداقل به مدت ۶ ماه در انحصار آن باقی می‌ماند. حال اسکوئر انیکس در توضیح این اقدام گفته است که قدرت پلی استیشن 5 نقش مهمی در ساخت فاینال فانتزی ۱۶ دارد. زیرا سازندگان با استفاده از آن توانسته‌اند مبارزات نسل جدید را در بازی Final Fantasy 16 قرار دهند.

اخیرا وب‌سایت IGN یک بخش خاص از بازی Final Fantasy 16 را تجربه کرد و پس از آن در مورد بازخوردها و سوالات خود با اسکوئر انیکس به مصاحبه پرداخت. این رسانه توضیح داد که در نبردهای بین بازیکنان و باس‌ها، گیم‌پلی بازی به‌طور یکپارچه بین مبارزات کنترل‌شده توسط بازیکن و کات‌سین‌های سینمایی تغییر می‌کند. در ادامه نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی بازی در پاسخ به این بازخورد گفت که تیم سازنده‌ی Final Fantasy 16 توانسته است با استفاده از قدرت سخت‌افزار پلی استیشن 5، این تدوام بی‌نقص از مبارزات و صحنه‌های سینمایی را بدون وقفه ارائه کند.

یوشیدا به IGN گفت: «درحالی‌که شما در حال مبارزه با باس‌های Ifrit و Garuda هستید و آن نبرد بزرگ را در نسخه‌ی دمو انجام می‌دهید، سخت‌افزار پلی‌ استیشن 5 در پس زمینه مشغول بارگذاری صحنه بعدی است. [به همین خاطر] بعد از آماده شدن آن می‌توانید به‌طور یکپارچه وارد صحنه‌ی بعدی شوید».

گیم پلی Final Fantasy 16

منظور یوشیدا از «نبرد بزرگ»، مبارزه با باس است. این‌ جنگ‌ها معمولا در مقیاسی گسترده و عظیم دنبال می‌شوند و بازیکنان با کنترل قهرمان داستان که Clive Rosfield نام دارد، می‌توانند ارواحی را برای شرکت در این جنگ احضار کنند. در همین حال می‌توانیم شاهد احضار هیولاهای دیگر توسط باس‌ها باشیم و درنهایت صحنه‌های نبرد اکشن و نفسگیری رخ خواهند داد. حال به نظر می‌رسد این نبردهای Eikon یکی دیگر از دلایل انحصاری بودن Final Fantasy 16 برای کنسول پلی استیشن 5 هستند. در همین راستا ریوتو سوزوکی، کارگردان بخش مبارزات بازی توضیح داد که بدون سخت‌افزار قدرتمند کنسول نسل نهمی سونی، روند توسعه‌ی بازی Final Fantasy 16 بسیار طولانی‌تر می‌شد.

سوزوکی در این‌باره گفت: «شما به‌صورت گرافیکی ضربه‌های مشت‌، پنجه‌ و بال‌های Eikon و جزئیات دیگر این نبردها را به‌صورت Real Time و با کیفیت بصری چشم‌نواز خواهید دید. بااین‌حال، این به خاطر قدرت پلی استیشن 5 است که همه‌ی این رویدادها به‌طور یکپارچه و بدون هیچ لودینگی قابل مشاهده هستند. اگر حافظه‌ی این کنسول و سرعت انتقال داده‌ها ازطریق SSD را نداشتیم، تا مدت‌ها در حال توسعه‌ی بازی بودیم».

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا