فناوری

واتساپ با تقلب هم حریف تلگرام نشد!

واتساپ با تقلب هم حریف تلگرام نشد!

واتساپ، پلتفرم پیام‌رسان مطرح شرکت متا، چندی پیش از ویژگی جدیدی برای انتشار بدون افت کیفیت عکس‌ها رونمایی کرد که برای کاربران اندروید و iOS در دسترس بوده و به‌زودی به پلتفرم دسکتاپ نیز اضافه خواهد شد. بااین‌حال، برخلاف آنچه Whatsapp وعده داده، قابلیت مذکور تا حدی فریب‌کارانه عمل می‌کند!

تقلب واتساپ در ارسال تصاویر با کیفیت اصلی

پیش از انتشار این ویژگی، کاربران از مشکلات مربوط به فشرده‌سازی عکس‌ها توسط این اپلیکیشن گله کرده بودند. بااین حال به‌نقل از واتساپ، اکنون در نسخه جدید امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با وضوح اصلی و بدون افت کیفیت فراهم شده است. به‌منظور رفع مشکل کاهش کیفیت عکس، کاربران می‌توانند از میان سه گزینه «خودکار»، «بهترین کیفیت» و «صرفه‌جویی در داده» یکی را انتخاب کنند.

این ویژگی به کاربران امکان کنترل بیش‌تری بر نحوه اشتراک‌گذاری تصاویر می‌دهد تا به انتخاب خود عکس‌ها را با فرمت فشرده یا بدون تغییر برای یکدیگر ارسال کنند. هم‌جنین گزینه «خودکار» (auto) نیز پس از اتصال گوشی به شبکه وای‌فای، به‌صورت خودکار تصاویر را با کیفیت بالا ارسال می‌کند.

بااین‌وجود، در آزمایشی که توسط وب‌سایت گیزچاینا انجام شده، به‌نظر می‌رسد که حتی پس از انتخاب گزینه «بهترین کیفیت» نیز تصاویر تا حدی فشرده‌سازی می‌شوند و حجم خروجی نهایی کاهش خواهد یافت. بنابراین، حتی در صورت فعال‌ کردن این ویژگی نیز نمی‌توان برخلاف تلگرام، توقع ارسال تصاویر را با کیفیت اصلی داشت.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا