اینترنت

آگهی استخدام جدید مایکروسافت از پشتیبانی بهتر از اندروید در ویندوز 11 خبر می‌دهد

آگهی استخدام جدید مایکروسافت از پشتیبانی بهتر از اندروید در ویندوز 11 خبر می‌دهد

اوایل ماه جاری اخباری در دنیای فناوری منتشر شد که بنابر آن مایکروسافت در حال ایجاد یک بخش اختصاصی برای پشتیبانی بهتر از اندروید در ویندوز بود. اکنون اما با توجه به آگهی‌ها استخدام مایکروسافت برای بخش اختصاصی مذکور، به نظر می‌رسد که این کمپانی بزرگ با دقت طبق برنامه‌های خود پیش می‌رود.

بخش مجزای مذکور، «پلتفرم و تجارب اندرویدی مایکروسافت» (Android Microsoft Platform and Experiences) یا به اختصار AMPX نام دارد و طبق گزارشات وظیفه دارد تا یکپارچه‌سازی ویندوز و اندروید را بهتر از آن چیزی که اکنون در دسترس است، انجام دهد.

علاوه بر این، موارد سایر پرو‌ژه‌های اندرویدی مایکروسافت شامل سیستم عامل سرفیس Duo به همراه SwiftKey و مایکروسافت لانچر هم زیر دست بخش AMPX خواهند رفت.

جزئیات اقدام تازه مایکروسافت

گفتنی است طبق اخبار موجود، کمپانی مایکروسافت در تصمیمات خود ثابت‌قدم به نظر می‌رسد و از همین حالا به دنبال استخدام افراد مستعد برای تیم AMPX است. این شرکت اخیرا طی یکی دو آگهی اعلام کرده که به دنبال استخدام مهندس نرم‌افزار مجرب است.

مایکروسافت و طرح یکپارچه‌سازی با اندروید

این امر می‌تواند بدین معنا باشد که مایکروسافت قصد دارد هرچه زودتر فعالیت خود در این حوزه را شروع کند، همچنین با اینکه هنوز هیچ‌گونه تایید رسمی صورت نگرفته اما این امکان وجود دارد که برخی از دستاوردهای تیم AMPX به پشتیبانی اپ‌های اندرویدی روی ویندوز هم منتقل شوند.

لازم به ذکر است که این کمپانی اکنون اپ‌های اندرویدی روی ویندوز را به واسطه آمازون اپ‌استور ارائه می‌دهد اما قابلیتی مانند دسترسی به گوگل پلی استور در ویندوز می‌تواند برای کاربران مطلوب‌تر باشد. البته خبر خوبی هم برای این دسته از کاربران وجود دارد که طبق آن قرار است امسال گوگل پلی گیمز به شکل یک اپلیکیشن بومی روانه ویندوز شود.

همچنین بد نیست به این مورد نیز اشاره شود که اکنون اپ‌های اندرویدی برای اجرا روی ویندوز به سیستم بسیار نیرومندی نیاز دارند و شاید پایین آوردن قدرت مورد نیاز برای اجرای آنها به نفع همه کاربران باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا