اینترنت

سهم ویندوز 11 تا ماه دوم 2022 در بازار رایانه‌های شخصی تنها حدود 20 درصد است

سهم ویندوز 11 تا ماه دوم 2022 در بازار رایانه‌های شخصی تنها حدود 20 درصد است

یک گزارش تحلیلی جدید، اطلاعات جالبی در مورد سیستم عامل ویندوز 11 فاش کرده است. طبق این گزارش، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت ظاهرا اکنون روی نزدیک به 20 درصد رایانه‌های ویندوز در سراسر جهان نصب شده است.

طبق گزارش ارائه شده توسط AdDuplex برای فوریه 2022 هم اکنون ویندوز‌‌ 11 توسط 19.3 درصد از کاربران و 0.3 درصد از اینسایدرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، سهم کلی ویندوز 11 به 19.6 درصد می‌رسد و انتظار می‌رود که تا ماه مارس، این میزان به بالای 20 درصد برسد.

ویندوز 11 سومین سیستم عامل ویندوز از نظر استفاده کاربران

طبق آخرین گزارش ارائه شده، این سیستم عامل تا ماه ژانویه 2022 بیش از 16 درصد سهم بازار کامپیوترهای شخصی را در دست گرفته بود که با این وجود در عرض یک ماه رشد اندکی داشته است. همچنین طبق نمودارهای ارائه شده، ویندو‌ز 11 اکنون پس از دو نسخه ویندوز‌ 10 (یعنی 21H2 و 21H1) سومین سیستم عامل بزرگ ویندوز از نظر استفاده کاربران محسوب می‌شود. نکته قابل توجه دیگر اینکه سهم اینسایدرها از ویندوز‌ 11 نسبت به ماه قبل به میزان ناچیز 0.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

ویندوز 11

گزارش AdDuplex توسط اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از 5000 اپلیکیشن که در استور مایکروسافت از AdDuplex v2 استفاده می‌کنند منتشر می‌شود. همچنین تنها حدود 60 هزار کامپیوتر شخصی در این نظرسنجی‌ها محاسبه می‌شود.

بنابراین این گزارش به طور کامل نمی‌تواند دقیق باشد و یک آمار کلی در مورد نرخ پذیرش آخرین نسخه ویندوز ارائه می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در آن فقط به ویندوز 11 و 10 اشاره شده است، بنابراین در این داده‌ها به سایر سیستم‌های عامل قدیمی ویندو‌ز اشاره‌ای نشده است.

به طور کلی می‌توان حداقل طبق این ارقام نتیجه گرفت که رشد سیستم عامل جدید مایکروسافت کاهش یافته است که احتمالا دلیل این امر کم شدن تبلیغات مربوط به ارتقا نسخه‌های قبلی به ویندوز 11 باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا