علم و دانش

غوغای بارش کرم از آسمان پکن/ عکس

غوغای بارش کرم از آسمان پکن/ عکس


دریافت 9 MB

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، «بارش کرم» از آسمان پدیده‌ معمولی نیست و در نتیجه آن توییتر، اینستاگرام و حتی وبسایت‌ها در سراسردنیا در حال پوشش این خبر هستند؛ هنوز دلیل بارش کرم از آسمان پکن نامشخص است اما بنابر گزارش مجله علمی Mother Nature Network وزیدن باد شدید می‌تواند در پس پرده این پدیده باشد. بنابر گزارش این مجله علمی چنین اتفاقاتی برای حیوانات پس از طوفان رایج است، زمانی که باد یا گرداب، حشرات را کیلومترها دورتر می‌برد.

بنابر گزارش opindia عبارت «بارش کرم» برای انتشار خبراین حادثه برخی از کاربران فضای مجازی را به این باور رسانده‌است که کرم‌ها واقعا از آسمان باریده‌اند و عدم واکنش مقامات دولتی چین به این حادثه نیز روند شفاف‌سازی آن را کند کرده‌است؛ برخی از شهروندان چینی نیز حدس می‌زنند که با توجه به پوشش گیاهی این منطقه ممکن است کرم‌ها گل‌های درخت صنوبر باشند، درختی که از خانواده کاج‌ها است و مانند کاج‌ها دانه‌ها خوردنی دارد.

وبسایت nation world نیز در گزارشی آورده‌است که یکی از فرضیه‌های پس پرده این رویداد این است که کرم‌ها واقعاً گل‌های درخت صنوبر باشند که زمانی که روی زمین می‌افتند به شکل کرم در می‌آیند، درخت‌هایی که پر از دانه هستند. گفتنی است که سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنند که این حیوانات از ساختمانی در نزدیکی مکانی سقوط کرده‌اند!

این وبسایت این رویداد را همچنین با رویداد «ماه کامل کرم‌ها» مرتبط دانسته‌است؛ پدیده «ماه کامل کرم‌ها» در ماه مارس قبل از فرا رسیدن بهار و تعطیلات عید پاک، اولین ابرماه سال، رخ می دهد. این ماه این ویژگی را دارد که با نزدیک شدن به سیاره ما، نور خورشید را بیشتر منعکس می کند، بنابراین درخشان است و به ماه کرم معروف است، زیرا همزمان با آغاز برداشت محصول است، زمانی که زمین حاصلخیز می شود.

در ویدئویی که از بارش‌ کرم‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده‌است، نشان داده می‌شود که چگونه این حشرات در خیابان‌ها، وسایل نقلیه و خانه‌های چین ظاهر شده‌اند، حتی برخی استفاده از چتر را برای مراقبت از کرم‌های در حال سقوط از آسمان توصیه می‌کنند. نظرات مختلفی در مورد این رویداد در اینترنت دست به دست می شود و بسیاری این پدیده را به ماه کامل کرم‌ها ربط داده‌اند.

گفتنی است که با وجود غوغایی که این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها به اه انداخته‌است، با این حال، یک روزنامه نگار چینی، شن شیوی، خاطرنشان کرد که این ویدئو جعلی است و شهر پکن در چند وقت اخیر شاهد هیچ بارندگی نبوده است. من در پکن هستم و این ویدئو جعلی است. پکن این روزها بارندگی ندارد.

بارش کرم از آسمان پکن در فضای مجازی غوغا بپا کرد/ عکس

برخی از کاربران اینترنت نیز این ویدئو را « شوخی» نامیدند. یکی از کاربران گفت که کرم‌ها فقط روی ماشین بوده و در پیاده‌روها نبوده اند. از این رو این ویدیو یک شوخی بود.

بارش کرم از آسمان پکن در فضای مجازی غوغا بپا کرد/ عکس

اما برخی دیگر گفتند که صحنه افتادن کرم‌ها کاملاً عادی است و هر بهار این اتفاق می‌افتد. چند نفر دیگر نیز این رویداد را مسخره کردند و حدس زدند که سقوط کرم ها شام احتمالی مردم چین است.

بارش کرم از آسمان پکن در فضای مجازی غوغا بپا کرد/ عکس

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا