فناوری

فناوری فوق‌پیشرفته ماشین‌های برقی در آیفون جدید

فناوری فوق‌پیشرفته ماشین‌های برقی در آیفون جدید

چند روز پیش شایعه شده بود که گلکسی S۲۴ اولترا هم احتمالاً از باتری مشابهی استفاده خواهد کرد.

براساس گزارش یک منبع آگاه در توییتر به نام RGcloudS، سری آیفون ۱۵ از فناوری باتری پشته‌ای استفاده خواهد کرد. در این فناوری از تکنیکی به نام ورقه‌سازی برای تولید باتری‌ها استفاده می‌شود. در این تکنیک قطعات و جداکننده آن‌ها به‌جای رول‌شدن، در لایه‌های زیگ‌زاگی تا می‌شوند. با این کار فضای کمتری هدر می‌رود و می‌توان ظرفیت باتری را افزایش داد.

به‌علاوه، باتری‌های پشته‌ای می‌توانند تراکم انرژی بالاتری داشته باشند. گرما هم به‌جای اینکه در یک ناحیه متمرکز شود، به‌شکلی یکسان‌تر در بین سلول‌ها توزیع می‌شود. درنتیجه عمر باتری افزایش می‌یابد.

خودروهای برقی اتکای زیادی به این باتری‌های پشته‌ای دارند، چون این باتری‌ها می‌توانند خروجی توان بالایی ارائه کنند و سرعت شارژ بالایی داشته باشند. همچنین تراکم انرژی در آن‌ها بیشتر است. باتری‌های پشته‌ای در محصولات پزشکی،‌ هوافضا، هوانوردی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر هم دیده می‌شوند.

سرعت شارژ باتری آیفون ۱۵ هم می‌تواند افزایش یابد

از سوی دیگر، این کاربر ادعا می‌کند که نشانه‌های پشتیبانی اپل از شارژ سریع ۴۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی با مگ‌سیف را دیده است، اما هنوز نمی‌تواند با اطمینان بگوید که این تغییرات در آیفون ۱۵ رخ خواهد داد یا آیفون ۱۶. گفتنی است که حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون ۱۴ پرو مکس به ۲۹ وات و شارژ بی‌سیم با مگ‌سیف به ۱۵ وات می‌رسد.

منبعی که این گزارش را منتشر کرده است، عمدتاً درزمینه افشای اخبار اندروید فعالیت می‌کند، درنتیجه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که گزارش او درباره آیفون‌های بعدی تا چه اندازه می‌تواند صحیح باشد.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا