اینترنت

واتساپ بریتانیا را تهدید کرد!

واتساپ بریتانیا را تهدید کرد!

بریتانیا در حال تصویب لایحه‌ی امنیت آنلاین است که بر اساس آن، پلتفرم‌ها موظفند اسکن پیام کاربران را شروع کنند. واتساپ می‌گوید اگر پس از تصویب لایحه‌ی موردبحث مجبور به تضعیف استانداردهای رمزنگاری شود، ترجیح می‌دهد که بازار بریتانیا را ترک کند.

ویل کت‌کارت، رئیس واتساپ، در جلسه‌ی کوتاهی که با حضور خبرنگاران برگزار شد از لایحه‌ی امنیت آنلاین بریتانیا انتقاد و آن را نگران‌کننده‌ترین قانون تنظیم مقررات فضای آنلاین در دنیای غرب نامید.

کت‌کارت گفت کاربران واتساپ در سراسر دنیا خواهان ایمنی در فضای آنلاین هستند: «۹۸ درصد کاربران ما در خارج از بریتانیا هستند و آن‌ها نمی‌خواهند که ما امنیت محصول‌مان را پایین بیاوریم.» رئیس واتساپ می‌گوید کاهش امنیت این پیام‌رسان روی کاربرانی که خارج از بریتانیا هستند نیز تأثیر می‌گذارد.

رئیس واتساپ در حالی تهدید به خروج از بازار بریتانیا کرده که این اقدام را پیش‌تر از سوی پیام‌رسان سیگنال نیز دیده بودیم. رئیس این پیام‌رسان ماه گذشته‌ی میلادی گفت که در صورت تصویب لایحه‌ی امنیت آنلاین، سیگنال «قطعا و به‌طور ۱۰۰ درصد» از بریتانیا خارج می‌شود.

نگرانی اصلی واتساپ و سیگنال، ماده‌ای در لایحه‌ی امنیت آنلاین بریتانیا است که شرکت‌ها را ملزم می‌کند از «فناوری‌های معتبر» برای اسکن پیام‌های کاربر به‌منظور پیدا کردن محتواهای CSAM (سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان) استفاده کنند. لایحه‌ی موردبحث به‌طور واضح نمی‌گوید که این اسکن‌ها چگونه انجام بگیرند، اما پژوهشگران امنیتی می‌گویند اسکن پیام‌ها بدون درهم‌شکستن سیستم رمزنگاری سرتاسری غیرممکن است. حامیان لایحه‌ی بریتانیا این ادعا را رد می‌کنند.

اپل در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که به‌منظور یافتن محتواهای CSAM شروع‌به اسکن پیام‌های کاربر می‌کند، اما انتقادات شدید در نهایت باعث شد این شرکت خط قرمز روی پروژه بکشد.

منتقدان می‌گویند به محض اضافه شدن سیستم‌های اسکن به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، دولت‌ها قوانین جدیدی تعیین می‌کنند تا شمار محتواهای ممنوعه افزایش یابد؛ بدین ترتیب امنیت پیام‌های خصوصی زیر سؤال می‌رود.

5858

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا