موبایل

گوشی‌های اندرویدی به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شود!

گوشی‌های اندرویدی به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شود!

بر اساس اخبار منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل بیکار نبوده و با همکاری AST SpaceMobile برنامه‌هایی برای ارائه‌ اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی دارد.

پیشتر گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ این قابلیت را برای کاربران خود فراهم آورد.

گوگل اواخر تیرماه اعلام کرد در آپدیت اندروید ۱۴، امکان ارسال پیامک متنی را از طریق ارتباط ماهواره‌ای به دستگاه‌های اندرویدی می‌آورد. به‌نظر می‌رسد این ویژگی با همکاری گوگل و گارمین به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد گوگل با همکاری AST SpaceMobile قصد دارد آینده‌ای بهتر را برای کاربران اندرویدی رقم بزند.

قابلیت اتصال ماهواره‌ای برای اندروید با یک‌سری چالش‌ها مواجه شده است، اما اکنون گوگل با سرمایه‌گذاری در AST SpaceMobile قصد دارد موانع را بردارد.

اندروید ۱۴ پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را در سطح سیستم‌عامل معرفی کرد، اما این قابلیت تا‌کنون در دسترس قرار نگرفته است. کوالکام تلاش زیادی برای اتصال ماهواره‌ای گوشی‌های اندرویدی انجام داد، اما در نهایت به دلیل اینکه هیچ‌کس از آن استفاده نمی‌کرد، پروژه را لغو کرد.

تنها تی‌موبایل و استارلینک تاکنون اتصال ماهواره‌ای را به‌صورت آزمایشی ارائه کرده‌اند که روی اندروید هم کار می‌کند. اکنون، به نظر می‌رسد که گوگل و دیگران در حال تلاش برای ورود جدی به این حوزه هستند.

گوگل با حضور در دور جدید جذب سرمایه شرکت AST SpaceMobile فعالیت خود در حوزه اینترنت ماهواره‌ای را افزایش داد. شرکت AST یکی از فعالان نوپای ارائه اینترنت ماهواره‌ای از مدار پایینی (LEO) است که برای ارائه خدمات ارتباط مستقیم ماهواره با گوشی تلاش می‌کند.

این شرکت در یک بیانیه‌ مطبوعاتی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری جدیدی از گوگل و AT&T و Vodafone دریافت کرده است.

در بیانیه گفته شده که AST SpaceMobile و گوگل در برنامه‌های توسعه‌ی محصول، آزمایش و پیاده‌سازی با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا در زمان مناسب اتصال ماهواره‌ای را برای اندروید ارائه دهند.

در بیانیه‌ برای هیچ یک از برنامه‌ها زمان خاصی مشخص نشده است.

در حال حاضر، اتصالات ماهواره‌ای برای شرایط اضطراری استفاده می‌شود یا در مناطقی که قرار دادن فیبر برای شبکه 5G یا ایجاد برج‌های سلولی یک چالش فیزیکی یا مالی محسوب می‌شود، به عنوان یک گزینه جانشین عمل می‌کند.

با این حال، ارائه اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های همراه می‌تواند تجربه کاربران را تا حد زیادی بهبود بخشید که البته دستیابی به چنین پیشرفت بزرگی، بسیار زمان‌بر نیز خواهد بود.

 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا