بازی

بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

رده‌بندی بهترین شهرهای ایران برای زندگی به عوامل مختلفی مانند آب‌وهوا، کسب‌وکار، منابع، هزینه‌ها و امکانات رفاهی هر شهر بستگی دارد.

شهرها از نظر آب‌وهوا، کسب‌کار، منابع، هزینه‌ها و امکانات رفاهی رده‌بندی می‌شوند. هر فردی معیارهای مشخص و متفاوتی برای داشتن زندگی مناسب دارد. بهترین شهر برای زندگی، شهری است که اولویت و خواسته‌های فرد را برآورده کند.با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شهر ایران برای زندگی و امکانات آن شهر آشنا کنیم.

بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر یونسکو

شهر تبریز

منبع عکس: صراط نیوز ، عکاس: ناشناس

بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر یونسکو «تبریز» معرفی شده است. تبریز که در استان آذربایجان شرقی و در شمال غرب کشور قرار دارد، دارای قدمتی چهار هزار ساله است. تبریز مهم‌ترین شهر آذربایجان است و به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی، بازرگانی، ارتباطی، آموزشی، فرهنگی، صنعتی و نظامی استان شناخته می‌شود.

بهترین شهر ایران از نظر کسب و کار

شهر تهران

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس: ناشناس

«تهران» اشتغال‌زاترین شهر ایران است؛ در واقع پایتخت نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و بخش عمده‌ای از تولیدات صنعتی کشور به این شهر اختصاص دارد. تهران که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران و سومین شهر پرجمعیت خاورمیانه است به‌عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایران شناخته می‌شود. از این‌رو، امکانات و فرصت‌های شغلی بسیاری در این شهر وجود دارد و بهترین شهر ایران از نظر کسب‌وکار به شمار می‎‌رود. پس از تهران، شهر اراک در استان مرکزی و شهر یزد اشتغال‌زاترین شهرهای ایران محسوب می‌شوند.

بهترین شهر ایران از نظر آب و هوا

شهر همدان

منبع عکس: history.wikibix.ir، عکاس: ناشناس

 بهترین شهر ایران از نظر آب‌وهوا «همدان» شناخته شده است. همدان در شرق زاگرس و در یک منطقه کوهستانی قرار دارد. این شهر با زمستان‌های نسبتا طولانی و سرد و تابستان‌های معتدل، دل‌پذیر و آفتابی شناخته می‌شود. بادهای شمال و شمال غربی در فصل بهار و زمستان در همدان بارندگی به‌همراه دارد. میزان بارندگی مناسب با میانگین ۳۱۵ میلی‌متر در سال‌های اخیر باعث شده است کشاورزی در همدان رونق نسبتا خوبی داشته باشد. پس از همدان، شهرهای رشت و قزوین از نظر آب‌وهوایی مناسب زندگی شناخته شده است.

ارزان‌ترین شهر ایران برای زندگی

شهر قم

منبع عکس: تبیان، عکاس: ناشناس

به‌طور کلی، «قم» ارزان‌ترین شهر ایران برای زندگی است. شهر قم با وجود آب‌وهوای خشک در ۹ ماه از سال گزینه مناسبی برای زندگی به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری ایرنا در دی ماه ۱۴۰۰، کمترین نرخ تورم سالانه با میزان ۳۵٫۸ درصد مربوط به استان قم بوده است؛ از این‌رو شهر قم در سال‌های اخیر رشد جمعیت چشمگیری دارد. این رشد جمعیت به‌دلیل موقعیت بین راهی، نزدیکی به پایتخت، وجود حرم حضرت معصومه(س)، بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع و چند شهرک صنعتی است. همچنین صنعت گردشگری به‌ویژه توریسم مذهبی موجب رونق بازار کار در این شهر می‌شود. پس از قم، استان‌ مرکزی و استان مازندران از ارزان‌ترین استان‌های کشور است.

بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر منابع

شهر گچساران

منبع عکس: ایرنا، عکاس: ناشناس

«گچساران» بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر منابع به شمار می‌رود. این شهر یکی از شهرهای صنعتی در جنوب غربی استان کهکیلویه و بویراحمد است که طبیعت زیبایی دارد. گچساران را باید به‌عنوان غنی‌ترین شهر ایران از نظر منابع در نظر گرفت؛ چراکه بیش از ۲۰ درصد منابع نفتی ایران در این شهر واقع شده است. این شهر با دارا بودن دومین میدان بزرگ نفتی کشور و میدان‌های گازی به سرزمین آب و آتش شهرت دارد. همچنین به‌دلیل وجود مرتفع‌ترین میدان نفتی کشور، به بام نفتی ایران نیز شناخته می‌شود. بهره‌برداری نفت و گاز، وجود شهرک کشاورزی امامزاده جعفر، باغ‌های مرکبات و شهرک صنعتی چهار بیشه از منابع درآمد اقتصادی گچساران است.

بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر امکانات

پارک جنگلی لویزان در تهران

منبع عکس: سیری در ایران، عکاس: ناشناس

«تهران» بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر امکانات مختلف به شمار می‌رود؛ چراکه بهترین دانشگاه‌های کشور، بهترین بیمارستان‌ها و خدمات درمانی، بهترین شرکت‌ها و مراکز تجاری، کامل‌ترین خدمات حمل‌ونقل مانند مترو، اتوبوس، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه در این شهر قرار دارد. تهران به‌عنوان پایتخت کشور، اولین مکان انتخابی مناسب برای گردشگران خارجی است. 

شهر تهران دیدنی‌ها و مکان‌های تفریحی بسیاری دارد؛ پیست‌های اسکی، رودها و سدهای پر آب، موزه‌ها، باغ‌های تاریخی، کاخ‌ها، پارک‌های شهری، باغ‌وحش، برج میلاد، برج آزادی، پارک‌های جنگلی و مراکز خرید بزرگ از جمله جاهای دیدنی تهران است. بخش عمده اقتصاد ایران و بیش از نیمی از فعالیت‌های صنعتی کشور در این شهر متمرکز است. بیشترین کارخانجات اتومبیل‌سازی، مواد غذایی، منسوجات و مصالح ساختمانی در استان تهران قرار دارد. با توجه به میزان تولیدات داخلی در این شهر، آمار درآمد مردم نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و نرخ بیکاری کم است.

منبع عکس کاور: civitatis.com، عکاس: ناشناس

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا