بازی

تمایل بلوبر تیم به ادامه فعالیت مستقل در آینده

تمایل بلوبر تیم به ادامه فعالیت مستقل در آینده

در چند سال گذشته، شرکت‌های مادر و غول‌های فناوری تلاش داشته‌اند تا استودیوها و ناشرهای با استعداد و مهم را به زیرمجموعه‌های خود اضافه کنند؛ از همین رو هر تیم بازی‌سازی می‌تواند یک کاندیدا احتمالی برای تصاحب توسط ناشران بزرگ باشد. با اینکه احتمالا بسیاری از این استودیوها از دریافت سرمایه‌های شرکت‌های بزرگ برای توسعه‌ی پروژه‌های خود استقبال می‌کنند اما به نظر می‌رسد برخی دیگر حفظ استقلال و خلاقیت را در اولویت قرار داده‌اند.

به‌تازگی پیوتر بابینو، مدیرعامل بلوبر تیم، در مصاحبه‌ی جدید خود بار دیگر تاکید کرد که هدف آن‌ها، حفظ استقلال و مقاومت دربرابر پیشنهاد‌های خرید ارائه شده توسط دیگر شرکت‌ها خواهد بود. بابینو در این مصاحبه توضیح داد که بلوبر تیم همچنان تمایل دارد به‌عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد و این هدف توسط دیگر شرکت‌های سرمایه‌دار مورد تهدید قرار می‌گیرد.

محیط های ریمیک Silent Hill 2

مدیرعامل بلوبر تیم در ادامه افزود: «اگر بلوبر تیم در فرصتی توسط یک شرکت بزرگ خریداری شود، شاید آن‌ها با خود تصور کنند که می‌توانند ما را به سمت توسعه‌ی هر پروژه‌ای هدایت کنند و من این را نمی‌پذیرم. فکر می‌کنم کارمندانی که از استودیوهای لهستان و سایر کشورهای خارجی به اینجا آمده‌اند، با هدف مشارکت در خلاقیت به ما پیوسته‌اند؛ بنابراین هدف ما مستقل ماندن است. ما در گذشته استراتژی‌های خود را بازنگری کردیم و تصمیم گرفتیم به‌عنوان یک استودیوی مستقل به مسیر ادامه دهیم».

در اکتبر ۲۰۲۱ شرکت چینی تنسنت حدود ۲۲ درصد از سهام استودیو بلوبر تیم را به مبلغ ۱۹.۵ میلیون دلار خریداری کرد و تبدیل به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن شد. بااین‌حال فعالیت این استودیو همچنان مستقل است و به نظر می‌رسد در آینده نیز به فعالیت خلاقانه و آزاد خود ادامه دهد. این توسعه‌دهنده لهستانی هم‌اکنون توسعه‌ی ریمیک Silent Hill 2 را با همکاری کونامی در دست دارد و درکنار آن بازی Layers of Fear را می‌سازد. همچنین سه پروژه‌ی دیگر این توسعه‌دهنده در مسیر تولید قرار دارند و توسط شرکت‌های پرایویت دیویژن، روگ گیمز و Draw Distance منتشر خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا