بازی

جیم رایان تنها می‌خواهد مانع معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شود

جیم رایان تنها می‌خواهد مانع معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شود

داستان پرپیچ‌وخم خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت همچنان ادامه دارد. به‌تازگی مایکروسافت گفته بود به سونی اجازه می‌دهد بازی‌های مجموعه Call of Duty را روی پلی استیشن پلاس در زمان عرضه قرار دهد. باوجود پیشنهاد ردموندی‌ها برای یک معامله ده‌ساله جدید بین سونی و این شرکت برای نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن، شرکت ژاپنی به‌شدت مخالف این ادغام است. سونی می‌گوید که این بازی هیچ رقیبی ندارد و روی انتخاب پلتفرم کنسولی تاثیرگذار است.

اکنون گره جدیدی درباره این معامله شکل گرفته است. لولو چِنگ مِسِروی، یکی از اعضای ارشد و معاون اجرایی امور شرکت اکتیویژن بلیزارد در توییتر در زیر تحلیل رسانه ورج از اسناد ارائه‌شده به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، ادعای بحث‌برانگیزی را مطرح کرده است. او در چند توییت نوشت:

«مایکروسافت به سونی، رهبر مسلط بازار کنسولی برای بیش از یک دهه با سهم ۸۰ درصدی از بازار یک توافق ده ساله با شرایط بسیار بهتر از آنچه از ما (اکتیویژن بلیزارد) می‌توانستند بگیرند، ارائه کرده است. ما همچنین به سونی تضمین دسترسی بلندمدت به Call of Duty ارائه داده‌ایم. اما آنها مدام ممانعت می‌کنند. چرا؟ مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی (جیم رایان) در بروکسل جواب این سوال را داد. او در ۲۱ فوریه گفت من معامله جدیدی برای کالاف دیوتی نمی‌خواهم. من فقط می‌خواهم مانع ادغام شما شوم».

بازیکنان سوار ماشین در Call of Duty: Warzone 2

گفتنی است روز ۲۱ فوریه همان روزی است که مایکروسافت از معامله خود در برابر اتحادیه اروپا دفاع کرد. معامله کنونی سونی و اکتیویژن برای Call of Duty در سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود. اتحادیه اروپا تصمیم خود درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تا اواخر آوریل به تعویق انداخت. اما گزارش شده پرونده‌ی ادغام نزدیک به گرفتن تایید اتحادیه اروپا است و مایکروسافت برای دریافت این مجوز به واگذاری هیچ بخشی از دارایی‌های اکتیویژن بلیزارد نیازی ندارد.

سرنوشت معامله در سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) همچنان مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتر باقی بمانیم.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا