تکنولوژی

هنگام خرید موبایل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید موبایل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

موبایل امروزه یکی از پرفروش­ترین کالاهای دیجیتال محسوب می­شود و خرید آن با توجه به گستردگی قابلیت­ها کار پیچیده­ای خواهدبود. در حال حاضر برای خرید گوشی همراه، فقط کافیست یک سرچ در اینترنت انجام دهید تا با انواع مختلف گوشی مواجه شوید؛ اما چگونه تشخیص دهیم که کدام موبایل برای ما مناسب­تر است؟ در ادامه نکاتی را ذکر می­کنیم که با در نظر گرفتن آن­ها می­توانید خرید خود را به بهترین نحو انجام دهید و پس از بررسی تمام آیتم­ها، می­توانید با خرید موبایل از سایت بروز کالا خریدی مطمئن را برای خود به یادگار بگذارید.

10 نکته مهم که پیش از خرید موبایل باید به آن توجه نمود:

حتما پیش از خرید موبایل، نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

1. هدف از خرید: اینکه با چه هدفی قصد دارید گوشی همراه جدیدی برای خود تهیه کنید می­تواند بسیار اهمیت داشته باشد. اگر هدفتان از خرید گوشی انجام بازی است، قطعا باید به دنبال گوشی­هایی با صفحه نمایشگر بزرگتر و رزولوشن بالاتر باشید؛ اگر هدفتان عکاسی است، توجه به دوربین گوشی بیش از هر عاملی برایتان اهمیت پیدا می­کند و اگر قصد داشته ­باشید برای وب­گردی و گشت­وگذار در شبکه­های اجتماعی از گوشی استفاده کنید، حافظه داخلی آن اهمیت پیدا می­کند.

2. مشخص نمودن بودجه: پس از مشخص کردن هدف از خرید، اکنون نوبت به مشخص نمودن بودجه مدنظر برای خرید است. بهتر است واقع بین باشید و فقط گوشی­هایی در محدوده بودجه خود را با یکدیگر مقایسه کنید. اما اگر خیالتان از بابت بودجه راحت است، قطعا انتخاب­های متنوع­تر با قابلیت­های بیشتری در انتظار شما خواهدبود.

3. طراحی و عملکرد گوشی: توجه به ابعاد، جنس بدنه، نوع صفحه نمایشگر، تراکم پیکسل، قابلیت­های محافظتی و… در انتخاب گوشی همراه مناسب بسیار موثر است. شاید برای شما در دست گرفتن گوشی با صفحه نمایش بزرگ کار آسانی نباشد و در مقابل کسانی­که با گوشی خود به تماشای فیلم می­پردازند و یا بازی انجام می­دهند، صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح دهند. همچنین از نظر استحکام بدنه و مقاومت در برابر ضربه نیز حتما گوشی خود را بررسی کنید.

4. پردازنده و سخت­ افزار گوشی: پردازنده به عنوان قلب گوشی عمل می­کند و اگر می­خواهید به طور همزمان با گوشی، کارهای مختلفی را انجام دهید، باید به فکر پردازنده­ای قدرتمند باشید.

5. حافظه داخلی: شاید با خود بگویید از آن­جایی که قابلیت افزودن حافظه جانبی به گوشی وجود دارد، مقدار حافظه داخلی دیگر اهمیتی پیدا نمی­کند؛ در صورتیکه این مورد کاملا اشتباه است. فراموش نکنید حافظه داخلی نقش مهمی در دستگاه ایفا می­کند و بسیار اهمیت است.

6. دوربین: اگر زیاد اهل عکاسی و گرفتن عکس­های سلفی هستید، به کیفیت دوربین گوشی خود اهمیت زیادی بدهید. فقط این مورد را به یاد داشته باشید که همیشه مگاپیکسل بیشتر دوربین، سبب کیفیت بالاتر آن نمی­شود؛ بلکه توجه به سنسور یکپارچه، کیفیت لنز، اندازه پیکسل­های دوربین، فوکوس خودکار و قابلیت تثبیت کننده نور دیگر مواردی هستند که در نظر گرفتن آن­ها بسیار حائز اهمیت است.

7. نوع باتری: در حال حاضر در گوشی ­های موبایل از باتری­ های لیتیوم پلیمر و لیتیوم یون استفاده می­ شود. باتری ­های لیتیوم یون در اکثر گوشی­های موبایل کاربرد دارد و با توجه به خود، به خوبی نیازهای کاربران را برطرف نموده­­است. در مقابل باتری­های لیتیوم پلیمر از امنیت بیشتری به نسبت باتری­های لیتیوم یون برخوردارند و طول عمر آن­ها نیز بیشتر است؛ به همین خاطر بیشتر در گوشی­های گران قیمت و مدل بالا از آن استفاده می­شود.

8. برند گوشی: توجه به برند شاید برای عده­ای بسیار حائز اهمیت باشد. اگر به دنبال سیستم عامل IOS هستید، باید گوشی اپل برای خود تهیه کنید اما اگر سیستم عامل اندروید بخواهید، سامسونگ، نوکیا، ال­جی، هوآوی، شیائومی و… می­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

9. سنسورهای موبایل: شاید این مورد به نسبت دیگر موارد ذکر شده از اهمیت بالایی برخوردار نباشد اما بد نیست با اسامی آن­ها آشنا شوید. به طور کلی انواع سنسورها که در گوشی­های مختلف استفاده می­شود عبارتند از: سنسور مجاورتی، سنسور شتاب سنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور قطب نمای دیجیتال، سنسور فشارسنج، سنسور نور، سنسور قدم شمار، سنسور سنجش ضربان قلب و سنسور اثر انگشت که هر یک عملکردهای متفاوتی دارند.

10. راهنمایی گرفتن از افراد متخصص: پس از بررسی تمام موارد ذکر شده، اکنون نوبت به مشورت کردن با افراد متخصصی است که بدون هیچ­گونه تعصب و اغراقی، نکات مثبت و منفی گوشی مدنظر را برایتان روشن کنند. البته شما می­توانید از بخش نظرات کاربران نیز نسبت به ویژگی­های آن کالا اطلاعاتی مفید بدست آورید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تاریخچه کنسول های بازی

سخن پایانی

پس از بررسی تمام موارد ذکر شده شما می­توانید خرید خود را از سایت بروز کالا انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از نحوه خرید، با نظرات کاربران نیز آشنا شوید و در صورت لزوم، از کارشناسان متخصص بروز کالا در مورد محصول انتخابی راهنمایی بخواهید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا