اینترنت

رایکار، راهکارهای هوشمند خودرو

رایکار، راهکارهای هوشمند خودرو

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در همه عرصه‌ها، بسیاری از نیازهای ما آسان‌تر از گذشته برطرف می‌شوند. شاید تا گذشته نه چندان دور، مجبور بودیم که با مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر از آن‌ها، برای عیب یابی یا چک کردن وضعیت خودرو خود کمک بگیریم؛ اما حالا دیگر نیازی به این کار نیست چرا که صنعت‌گران ایرانی با ارائه راهکاری جدید به شما کمک کرده‌اند که به سرعت و با کمترین هزینه، مشکل خود را برطرف کنید.

شرکت رایکار در ابتدا با یک ایده شکل گرفت. این مجموعه با ایده ارائه یک دانگل دیاگ شخصی به هر دارنده خودرو در حدود 5 سال پیش یعنی سال 1395 فعالیت خود را شروع کرد و در عرض کمتر از یک سال، محصول اولیه خود را در نمایشگاه الکامپ سال 1396 در تهران رونمایی کرد.

استقبال کاربران و توجه به نیاز جامعه در این زمینه باعث شد که شرکت پردازش متصل رایکا تأسیس شود. این مجموعه با توجه به ارزش‌های سازمانی خود که همراه بودن با پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های روز جهانی بود، سیاست کاری خود را به صورت کامل توسعه داد و اقدام به ساخت و توسعه یک پلتفرم تمام عیار خودروی متصل کرد.

تحقیقات چند ساله مجموعه رایکار در پاییز 98 نتیجه داد. این مجموعه توانست در این زمان یک محصول پلتفرم محور قابل اعتماد و توسعه‌پذیر را با قیمتی مناسب را تولید و در ابتدای زمستان سال 1398، محصول خود را به عنوان دانگل اسکنر یا همان دیاگ شخصی در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه رایکار در طول 5 سال فعالیت

این مجموعه سرمایه گذاری زیادی روی محصول خود انجام داده است. بر اساس گزارشات این مجموعه اکثر هزینه‌های انجام شده در زمینه تحقیق، پژوهش و نیروی انسانی متخصص بوده است. این مجموعه مدعی است که بزرگ‌ترین دستاوردی که توانسته در این مدت بدست آورد، یافتن تکنولوژی پلتفرم خودروی متصل است که می‌تواند به توسعه و ساخت محصول‌های جدید در این حوزه کمک کند.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر، فعالیت‌های پژوهشی خود را به صورت مستمر و با قدرت انجام می‌دهد و در زمینه‌های زیر فعال است:

  • تولید محصولات الکترونیک
  • انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه خودرو
  • بومی سازی محصولات الکترونیک
  • تولید سامانه‌های نرم افزاری
  • و …

محصولات رایکار، راهکاری هوشمند برای عیب یابی و حل مشکلات خودرو

رایکار، محصولات هوشمند خود را در دو حالت شخصی و تعمیرگاهی تولید می‌کند. دانگل اسکنر یا همان دیاگ شخصی می‌تواند به عنوان یک دستیار خودرویی برای راننده محسوب شود. این وسیله به راحتی در داخل خودرو به پورت OBD متصل می‌شود. با انجام اتصال، امکان دسترسی به شبکه اطلاعات خودرو را فراهم می‌سازد.

شما می‌توانید با خرید دیاگ خودرو یا دانگل دیاگ بلوتوثی  و اتصال آن به خودرو از طریق بلوتوث دستگاه را به موبایل خود متصل کرده و اطلاعات بدست آمده از سیستم های مختلف خودرو را در اپلیکیشن رایکار به راحتی مشاهده کنید. در واقع شما در مدت زمان کوتاهی، می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با خودرو خود را بررسی کرده ودر صورت نیاز عیب یابی را انجام دهید.

اگر دارای یک تعمیرگاه خودرو هستید، شما نیاز به دیاگ تعمیرگاهی خودرو دارید. این دیاگ با توجه به نوع نیاز تعمیرکاران تهیه شده و دارای امکانات متفاوت‌تر و لایسنس نامحدود بوده که می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تمامی زیرسیستم‌های مختلف خودروها را بررسی کرده و نتایج این بررسی را در قالب اپلیکیشن رایکار مشاهده کنید.

بررسی دانگل دیاگ شخصی رایکار

اگر به عنوان راننده خودرو علاقه‌مند هستید که با کمک یک دستیار هوشمند، وضعیت فنی خود را بررسی کنید، کمک گرفتن از این وسیله که اصطلاحات پیچیده و فنی موجود در دیاگ تعمیرگاهی را به زبانی ساده و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

شما با متصل کردن موبایل هوشمند خود از طریق بلوتوث به دستگاه، اطلاعات، داده‌ها و مشخصات کاربردی خودرو خود را مشاهده کنید. تولید کنندگان این محصول سخت افزاری در بخش اپلیکیشن آن، اطلاعات، تصاویر و راهنماهای کاملاً کاربردی برای استفاده از این محصول و دیتاهای آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

رایکار، راهکارهای هوشمند خودرو

شما می‌توانید با کمک این راهنماها و تیم تخصصی خودروی رایکار هر خطا یا عیب شناسایی شده را در سیستم خودروی خود، برطرف کرده و توضیحاتی در خصوص چگونگی بوجود آمدن ایراد، علائم عیب و همچنین آموزش رفع این مشکلات را فرا بگیرید.

از مهم‌ترین نقاط قوت این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه، داشتن یک اپلیکیشن تمام فارسی، گارانتی یک‌ساله، خدمات پس از فروش پنج‌ساله، نصب آسان و ارائه اطلاعات استاندارد خودرو است.

مزیت‌ها و کاربردهای کلیدی دانگل دیاگ شخصی رایکار

این محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عیب یابی را انجام داده و خطاهای موجود در ECU موتور و سایر زیر سیستم‌های خودرو را برطرف می‌کند. داده‌های لحظه‌ای از پارامترهای عملکردی خودرو که از سنسورهای موجود روی خودرو دریافت شده را نشان می‌دهد. به عنوان مثال دمای مایع خنک کننده موتور، دمای هوای ورود به موتور، سرعت و دور موتور لحظه‌ای، وضعیت فن خنک کننده، زاویه دریچه گاز، کیلومتر کارکرد خودرو و … برخی از این پارامترها هستند.

شما می‌توانید از این دستگاه بدون نیاز به کامپیوتر یا لب تاپ و تنها با کمک یک اپلیکیشن موبایل استفاده و قطعه یا عملگرها را تست و از نتیجه آن برای بررسی وضعیت استفاده کنید. همچنین بدون نیاز به باتری یا منبع تغذیه جداگانه‌ای از این وسیله برای همیشه بهره‌مند شوید.

دانگل دیاگ شخصی رایکار برای چه خودروهایی مناسب است؟

این وسیله می‌تواند برای گروه پراید (131، 111، ساینا و پراید وانت)، تیبا/ تیبا 2، گروه پژو 206 /SD، پژو 207، رانا، گروه سمند / EF7، سورن و …، L90 و تندر پلاس، پژو پارس، پژو 405، دنا و دنا پلاس، ساندرو و ساندرو استپ وی، گروه برلیانس H330/ H320/ H230/ H220 و گروه خودروهای مدیران خودرو مناسب باشد.
هدف رایکار پوشش 100 درصدی خودروهای موجود در کشور است که بزودی انجام خواهد شد.

پلتفرم نرم افزاری رایکار، دستیاری حرفه‌ای برای صاحبان و تعمیرکاران خودرو

شاید یکی از جذاب‌ترین اقدامات مجموعه رایکار، تولید یک اپلیکیشن با هدف ارائه خدمات خودرویی باشد که به این منظور توسعه یافته است. برنامه اصلی این مجموعه، بهینه سازی این نرم افزار برای مورد هدف قرار گرفتن توسط کاربران برای دسترسی به سرویس‌های خودرو محور است. 

این اپلیکیشن برای سه پلتفرم Android، iOS و PWA ارائه شده است و می‌تواند امکانات زیر را در اختیار کاربران خود قرار دهد:

دیاگ خودرو

در این بخش از نرم افزار، شما می‌توانید قابلیت‌هایی همچون عیب یابی خودرو و پاک کردن این عیب‌ها را در اختیار داشته باشید. شما در این بخش می‌توانید همچنین اطلاعات، داده‌ها و پارامترهای لحظه‌ای خودرو خود را مشاهده کنید. این اطلاعات از سنسورها و ECUها و … دریافت شده و به شما نمایش داده می‌شوند.

همچنین شما در این بخش قادر هستید که آزمون سلامت قطعات خودرو انجام دهید. 

خدمات استعلام و پرداخت

با توجه به نیازهای کاربران، این بخش نیز در اپلیکیشن رایکار تعبیه شده است که کمک می‌کند، شما به خدمات زیر دسترسی سریعی داشته باشید:

  • خلافی خودرو
  • طرح ترافیک تهران
  • عوارض آزادراهی
  • عوارض سالیانه
  • پارک حاشیه ای

جمع بندی: حمایت از تولید ملی، آینده‌ای روشن برای ایران!

هر دارنده خودرویی بدون شک نیازمند این وسیله و دستیار هوشمند برای بررسی وضعیت خودرو است چرا که با کمک آن می‌تواند عیب‌ها را زودتر از هر زمانی شناسایی کرده و از بوجود آمدن آن‌ها جلوگیری کند. اگر می‌خواهید این وسیله پرکاربرد را تهیه کنید، کافیست به سایت مجموعه رایکار مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا تابحال از یک محصول این چنینی برای بررسی وضعیت خودرو خود استفاده کرده‌اید؟ در بخش نظرات می‌توانید سؤالات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا