اینترنت

تسلا به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان طی سال 2021 تبدیل شد

تسلا به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان طی سال 2021 تبدیل شد

جدیدترین داده‌های حوزه صنعت نشان می‌دهند که در سال 2021، غول آمریکایی تولیدکننده خودروهای برقی موسوم به تسلا موفق به حفظ جایگاه برتر خود به‌عنوان بزرگترین برند خودرو برقی در جهان شده است. از سال 2018 به بعد شرکت تسلا همواره در رقابت با چندین برند تولیدکننده خودروهای برقی، پیروز میدان بوده و نام خود را به‌عنوان برترین بازیگر بازار مطرح نموده است.

atramart mobile

اخیرا یک وبلاگ‌نویس محبوب چینی ادعا کرد که عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروی تسلا مدل 3 دچار اشکال است. اما علیرغم این موضوع، تسلا کماکان نمایش قدرتمندی در سطح جهانی دارد.

تسلا با 170 هزار مورد ثبت‌نام یا خرید جدید طی دسامبر سال 2021 در این عرصه پیشتاز بود و شرکت خودروساز چینی موسوم به BYD نیز با 93293 مورد ثبت‌نام در جایگاه دوم قرار گرفت. شرکت سرمایه‌گذاری مشترک *SGMW با 61306 مورد ثبت‌نام در پایان دسامبر سال 2021 رتبه سوم را کسب کرد.

avang neterbit mobile

بایستی خاطرنشان کرد که شرکت BYD در زمینه گسترش فعالیت‌های خود به خارج از خاک چین به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافته است. این اقدامات در راستای تکمیل عملکرد قدرت کمپانی در چین عملیاتی می‌شوند.

تسلا به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان طی سال 2021 تبدیل شد

نام برخی برندهای معروف دیگر با وجود ارائه عملکرد ضعیف‌تر نیز در این فهرست به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به فورد (با 500 مورد ثبت‌نام)، جیلی (با 11348 مورد ثبت‌نام) و پورشه (با 10631 مورد ثبت‌نام) اشاره کرد. مرسدس، فولکس واگن، BMW و SAIC در کنار چندین برند چینی دیگر سایر اسامی قابل مشاهده در فهرست تولیدکنندگان برتر خودروهای برقی به‌شمار می‌روند.

به‌طور کلی سهم شرکت تسلا از بازار طی سال 2021 برابر با 14 درصد بود. این موضوع نشان‌دهنده کاهش پیوسته سهم کمپانی از سال 2019 به بعد است. سهم تسلا از بازار خودروهای برقی طی سال 2019 برابر با 17 درصد بود. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که فروش BYD در بازار چین رشدی خیره‌کننده‌ را تجربه نموده و میزان تحویل سفارشات آن طی سال 2021 تقریبا 3 برابر شده است.

همچنین این شرکت در حال نفوذ به چندین بازار خارج از کشور از جمله ایالات‌متحده است. خودروساز چینی بر اساس نقشه راه خود به‌دنبال تولید اتوبوس‌های برقی ویژه مدارس است. این اتوبوس‌ها در زمان عدم استفاده قادر به تامین انرژی برق مورد نیاز مدارس خواهند بود. اکنون BYD یک کمپین توسعه پیش‌رونده را به‌راه انداخته و این موضوع می‌تواند آینده تسلا را تهدید نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا