علم و دانش

مهمان‌های تازه خطوط دفاعی آمریکا!

مهمان‌های تازه خطوط دفاعی آمریکا!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، سیستم‌های نظامی که قادر به انجام درجات مختلف عملیات مستقل هستند، در طول یک دهه گذشته یا بیشتر رایج شده‌اند. اما مقیاس و دامنه گزارش ایالات متحده روشن می کند که آینده جنگ تغییر کرده است: عصر ربات‌های جنگجو در راه است.

در طول دهه گذشته، توسعه قابل توجهی از سیستم های روباتیک پیشرفته برای اهداف نظامی صورت گرفته است. بسیاری از آن‌ها مبتنی بر اصلاح فناوری تجاری بوده اند که خود توانمندتر، ارزان تر و در دسترس تر شده است. اخیراً، تمرکز بر روی آزمایش نحوه استفاده بهینه از آنها در نبرد متمرکز شده است. جنگ روسیه در اوکراین نشان داد که این فناوری برای استقرار در دنیای واقعی آماده است.

مهمات سرگردان که نوعی وسیله نقلیه هوایی رباتیک هستند، به طور گسترده برای یافتن و حمله به خودروهای زرهی و توپخانه استفاده شده است. روبات های نظامی ایده ای هستند که زمان اجرایی کردن آن‌ها فرارسیده‌است.

مهمان‌های تازه خطوط دفاعی آمریکا!

هیکس در سخنرانی خود از نیاز فوری درک شده برای تغییر نحوه جنگ صحبت کرد. او گفت:« نیاز به سیستم های خودمختار قابل انتساب میدانی در مقیاس چند هزار، در حوزه های متعدد، طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده درک شده‌است.»

رمزگشایی از این، “خودکار” به معنای عملیات رباتیک است که می‌تواند ماموریت‌های نظامی پیچیده را بدون دخالت انسان انجام دهد.

“Attritable” به این معنی است که ربات به اندازه کافی ارزان است که اگر ماموریت دارای اولویت بالایی باشد، می تواند در معرض خطر قرار گیرد و گم شود. چنین رباتی کاملاً برای یکبار مصرف بودن طراحی نشده است، اما مقرون به صرفه است، بنابراین می توان تعداد زیادی را خریداری کرد و خسارات جنگی را جایگزین کرد. در نهایت، “دامنه های متعدد” به معنای روبات های روی زمین، دریا، هوا و فضا است. به طور خلاصه، ربات ها در همه جا برای انواع کارها.

منبع: theconversation

بیشتر بخوانید:

اوکراین سلاح جدیدی ساخت!/ عکس

هجوم جنگنده‌های نسل ششم به خطوط دفاعی تا ۲۰۳۵!/ عکس

میگ‌های شوروی، سلاحی مرگبار در دست کره‌شمالی/ عکس

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا