علم و دانش

مقایسه پیکاپ غول‌پیکر آمریکایی با مدل چینی/ عکس

مقایسه پیکاپ غول‌پیکر آمریکایی با مدل چینی/ عکس

تینا مزدکی_ ابتدا به سراغ سه تریم‌ اول یعنی تریم‌های استاندارد یا همان “Base Elevation”، دِنالی (Denali) و تریم AT۴ می‌رویم که از کیت ارتفاع ۵.۰۸ سانتی متری (۲ اینچی) بهره می‌برند و این عدد در تریم AT۴X به ۷.۶۲ سانتی متر (۳ اینچ) افزایش پیدا می‌کند.

چهره آمریکایی پیکاپ جی ام سی کنیون لند ۲۰۲۳ هم نیازی به تعریف کردن ندارد. جلو پنجره بزرگ با طرح ایکس شکل و چراغ‌های دو تکه و دیفیوزر مشکی به همراه سینی نقره‌ای رنگ که به دو قلاب آفرودی مجهز شده‌اند، مهم‌ترین مواردی هستند که در نمای جلویی به چشم می‌آیند.

فضای اضافی در قسمت بار هم به نظر می‌رسد که حسابی کار راه انداز باشد و گفته می‌شود که این قسمت، کاملا ضد آب است.

تغییر واقعی را در اتاق پیکاپ جی ام سی کنیون لند ۲۰۲۳ جستجو کنید. کابین این نسخه نسبت به نسل قبلی، واقعا دست کمی از یک ماشین زمان ندارد! ابتدا به سراغ نمایشگرهای دو تکه ۱۱.۳ اینچی و ۸ اینچی (برای مولتی مدیا و کلاستر پشت آمپر) می‌رویم که با طراحی زیرکانه خود، به صفحه نمایش‌های دوال اسکرین شبیه شده‌اند و از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم بهره می‌برند. البته اگر به سراغ تریم‌های دنالی و AT۴X بروید، یک هد آپ دیسپلی ۶.۷ اینچی را هم خواهید داشت.

مدل ۲۰۲۳ پیکاپ GMC در کنار پیکاپ KMC/ عکس

به طور کلی می‌توان گفت که ارگونومی داشبورد به گونه طراحی شده تا بیشترین فضای ممکن را به کابین هدیه دهد. فرمت غربیلک فرمان و کنسول وسط بزرگ با اهرم دنده سنتی (گردگیر چرمی) هم دقیقا همان چیزی است که از یک پیکاپ آمریکایی انتظار دارید.

در ادامه به سیستم صوتی بوز (Bose) با ۷ اسپیکر می‌رسیم و ۱۰ دوربین نظارتی در اطراف خودرو، از جمله دوربین زیر شاسی هم بهترین نمای ۳۶۰ درجه را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین باید اشاره کنیم که این دوربین‌ها ضد آب هستند و از قابلیت دید در شب هم بهره می‌برند؛ البته فقط دوربین سپر جلو و عقب.

پیشتر در مورد یعنی تریم‌های “Base Elevation”، دِنالی، AT۴ و AT۴X صحبت کردیم و اکنون به سراغ مشخصات فنی آن‌ها می‌رویم. در تریم AT۴X علاوه بر کیت ارتفاع ۳ اینچی، جاذب‌های ضربه‌ی مولتی متیک DDSV را داریم که به کمک بازوهای آهنی و لاستیک‌های گل درشت ۳۳ اینچی و رینگ‌های آفرودی و مقاوم ۱۷ اینچی، شما را در سخت‌ترین سفرهای طبیعت گردی هم همراهی می‌کنند. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین در این تریم به ۲۷.۱ سانتی متر (۱۰.۷ اینچ) می‌رسد که زاویه ورود و خروج بهتری را در اختیار شما می‌گذارد. این عدد در نسخه استاندارد و بقیه تریم‌ها به ۲۴.۲ سانتی متر (۹.۶ اینچ) محدود شده است.

اما سورپرایزهای تریم AT۴X هنوز به پایان نرسیده‌اند! شما می‌توانید با اضافه کردن پکیج اسپشیال ادیشن ۱ به این تریم، تجهیزاتی فوق العاده‌ای مثل دوربین زیر شاسی، سپر آفرودی فولادی با سافاری بار (همان محافظ فولادی جلو پنجره)، لایت بار ال ای دی بزرگ با ابعاد ۷۷ سانتی متر (۳۰ اینچ)، وینچ قدرتمند ساخت Comeup، رینگ‌های بید لاک، محافظ پلاستیکی یا روکش قسمت بار و نشان مخصوص این پکیج، در اختیار خریداران خواهد بود.

در زیر کاپوت تریم AT۴X یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی توربو شارژ با حجم ۲.۷ لیتر را داریم که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، راهی هر چهار چرخ می‌کند. ظرفیت یک کشی این نسخه به ۳.۵ تن می‌رسد که این عدد در تریم‌های دیگر، فقط ۲.۴ تن خواهد بود.

احتمالا به مانند شورلت کلرادو، باقی تریم‌ها هم با همین پیشرانه ساخته شده‌اند اما توان آن‌ها، اصلا در حد و اندازه AT۴X نخواهد بود. متاسفانه شرکت سازنده در مورد قدرت تریم‌های دیگر پیکاپ جی ام سی کنیون لند ۲۰۲۳ فعلا چیزی نگفته است اما طبق اطلاعاتی که از این پیشرانه داریم می‌توانیم بگوییم که قدرت تریم‌های دیگر در بازه ۲۳۰ تا ۲۷۰ اسب بخار قرار خواهد داشت.

مدل ۲۰۲۳ پیکاپ GMC در کنار پیکاپ KMC/ عکس

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم ترمز اضطراری برای هر چهار چرخ
  • دستیار هشدار برخورد از جلو و عقب
  • ترمز خودکار عابرین پیاده و راکب‌های دوچرخه و موتور سیکلت
  • دستیار هشدار خروج از بین خطوط
  • سیستم باقی ماندن در بین خطوط
  • دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک
  • چراغ‌های نور بالای اتوماتیک
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم تشخیص ترافیک از پشت (RCTA)
  • هد آپ دیسپلی ۶.۳ اینچی در تریم‌های دنلی و AT۴X

قیمت جی ام سی کنیون لند ۲۰۲۳

پیکاپ کامپکت جدید GMC برای تریم‌ استاندارد با پایه قیمت ۴۰ هزار دلار به بازار قدم می‌گذارد و این عدد در بهترین تریم یعنی AT۴X به همراه پکیج ادیشن ۱ به ۶۳.۳ هزار دلار جهش می‌کند.

مدل ۲۰۲۳ پیکاپ GMC در کنار پیکاپ KMC/ عکس

پیکاپ JAC T۹ به‌تازگی در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو ظاهر بسیار جذابی دارد و یکی از گزینه‌های مونتاژی احتمالی برای کرمان موتور به‌حساب می‌آید. اصلی‌ترین مشخصات پیکاپ جک T۹ را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیکاپ جک T۹ همانند مدل قبلی (JAC T۸) درصورت مونتاژ توسط کرمان موتور، با نشان KMC روانه بازار می‌شود. این خودرو جثه بزرگ‌تری نسبت به KMC T۸ دارد و ظاهر آن نسبت به مدل قبلی پیشرفته‌تر شده است. جلوپنجره به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر و سپر برجسته‌تر شده است. المان‌های اصلی نمای مقابل به‌وسیله یک حاشیه مشکی‌رنگ احاطه شده‌اند که از طرفین به قوس چرخ‌ها ختم می‌شود.

در بازار محلی پیکاپ جک T۹ در نسخه‌های بنزینی و دیزلی با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. کرمان موتور احتمالاً نسخه بنزینی اتوماتیک این خودرو را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند.

مدل ۲۰۲۳ پیکاپ GMC در کنار پیکاپ KMC/ عکس

در مورد مشخصات پیکاپ جک T۹ در بخش فنی باید گفت که این ماشین به دو نوع پیشرانه متفاوت مجهز شده است. یک نسخه در زیر کاپوت خود از موتور ۴K۲۲ میتسوبیشی با حجم ۲.۴ لیتر استفاده می‌کند که از فناوری توربوشارژ بهره‌مند بوده و قادر به تولید ۲۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک زومکس و ۶ سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش هستند که قوای محرکه را به هر چهار چرخ وارد می‌کنند.

نسخه دیگر به موتور ۲ لیتری توربوشارژ TGDi مجهز است که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF قوای محرکه موتور را به‌سمت هر چهار چرخ هدایت می‌کند. باید منتظر بود و دید کرمان موتور کدام پیشرانه را برای پیکاپ KMC T۹ در نظر می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۳ پیکاپ GMC در کنار پیکاپ KMC/ عکس

مشخصات پیکاپ جک T۹ در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی (در نسخه فول آپشن چینی) شامل سانروف، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار رانندگی بین خطوط، جلو آمپر دیجیتالی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، تنظیم انتقال قدرت بین چرخ‌ها و… می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در بیکینگ مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

شاهکار سفارشی خودروساز افسانه‌ای با قیمت ۱۰ میلیارد تومانی/ عکس

این گران‌ترین رنجروور تاریخ است/ عکس

درخشش پراید و ال ۹۰ در یک فهرست جهانی!

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا