علم و دانش

جنجال دوباره پروفسور چینی که دنیا را به هم ریخت ، تنها یک ماه پس از آزادی!

جنجال دوباره پروفسور چینی که دنیا را به هم ریخت ، تنها یک ماه پس از آزادی!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، دولت هنگ کنگ پس از انتقادات از ضدور مجوز کار برای پروفسور هه ، این مجوز را لغو کرد. این دانشمند ژنتیک چینی ، مردی است که یکی از بزرگترین چالش های اخلاق پزشکی در دنیا را ایجاد کرده است. او ۵ سال است که برای ادعای دستکاری ژنتیکی دو نوزاد چینی به چهره ای معروف در دنیا بدل شده که برای این کارش به ۳ سال حبس محکوم شد و این سال ها را تا ماه قبل ادامه داشت.

جنجال  پروفسور معروف چینی بلافاصله بعد آزادی از زندان ! / او هنوز اولین انسان های دستکاری شده ژنتیکی را پنهان کرده!

این دانشمند ، بلافاصله پس از آزادی ادعا کرد حال دوقلوهای اصلاح ژنتیکی شده خوب است و او قصد دارد یک انسیتوی اصلاح نژاد نوزادان را در هنگ کنگ دایر کند اما این مجوزش لغو شده است. دکتر هه جیانکوی، از شنژن در استان گوانگدونگ، پنج سال پیش ادعا کرد که اولین نوزادان اصلاح شده ژنتیکی، دوقلوهایی با نام مستعار لولو و نانا را خلق کرده است، دانشمندان برجسته جهان در این زمینه را شگفت زده کرد. دکتر هه ادعا می کرد DNA این دختران را در مراحل اولیه جنینی به گونه‌ای تغییر داده است که آنها را در برابر عفونت ویروس HIV مقاوم می کند.

او در سال ۲۰۱۹ به سه سال زندان و جریمه نقدی محکوم شد. هیچکس به جز دکتر هه به این دوقلوها دسترسی نداشته است. دکتر هه در یک نشست علمی به تازگی گفت که آنها در سلامت کامل هستند.

پس از آزادی او در ماه گذشته، مشخص شد که او قصد دارد با راه اندازی یک کلینیک در هنگ کنگ، و با استفاده از ویرایش واصلاح ژن، درباره اختلال عضلانی ارثی نادری به نام دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) تحقیقاتی را آغاز کند تا بتواند درمانی برای کودکان مبتلا به این اختلال پیدا کند. مقامات مهاجرت اعلام کردند که ویزای او را پس از اینکه متوجه شدند این دانشمند سابقه کیفری دارد لغو کرده اند.

متخصصان اخلاق پزشکی در سراسر دنیا به این رفتار پروفسور هه در تلاش برای به دنیا آوردن کودکانی که اصلاح نژادی شده اند اعتراضات جدی دارند.

۴۱۴۱

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا