علم و دانش

پایه‌های امپراتوری اپل به لرزه درآمد

پایه‌های امپراتوری اپل به لرزه درآمد

به گزارش بیکینگ، به نقل از زومیت، یک قاضی فدرال اعلام کرد که میلیون‌ها مشتری اپل می‌توانند از این شرکت برای ایجاد انحصار در بازار اپلیکیشن‌های گوشی آیفون و اجبار مشتریان به خرید برنامه‌ها از اپ‌ استور آن هم با قیمتی بالاتر از میزان حقیقی، شکایت کنند.

در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲)، ایوان گونزالس راجرز، قاضی محلی در یکی از ایالات آمریکا، از ثبت شکایت جمعی علیه اپل خودداری کرد. این قاضی، حالا اعلام کرده است فقط دارندگان حساب اپل که مبلغ ۱۰ دلار یا بیشتر را برای خرید برنامه از اپ‌ استور هزینه کرده‌اند، می‌توانند از اپل شکایت کنند.

راجرز می‌گوید که با وجود محدود کردن شاکیان، اپل احتمالاً با نزدیک به ۱۰ میلیون شکایت روبه‌رو می‌شود که البته این عدد می‌تواند کاهش یابد.

دو متخصص از جمله دنیل مک فادن (برنده‌ی نوبل اقتصاد) که پیش‌تر اعتبار آن‌ها از سوی اپل رد شده بود، قرار است در این پرونده به‌عنوان شاهد و کارشناس برای ارزیابی چگونگی آسیب رساندن اپل به مصرف‌کنندگان حضور داشته باشند.

اپل پیش از تصمیم قاضی فدرال، در پرونده‌ی دیگری در رابطه‌ با محدودیت‌هایی که برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های آیفون گذاشته بود، محکوم شد و در نهایت، بخشی از این محدودیت‌ها را با حکم دادگاه حذف کرد.

پیش‌ازاین قوانین دست‌وپاگیر اپل از سوی اتحادیه‌ی اروپا زیر سؤال رفته بود و این اتحادیه از اپل خواست تا امکان پرداخت خارج از اپ‌ استور را برای مصرف‌کنندگان فراهم کند.

با توجه‌ به مشکلات متعدد اپل پس از عرضه گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و نقص‌های امنیتی در هدست واقعیت مجازی اپل مدل ویژن پرو، این شکایت جمعی می‌توانند زلزله‌ای را در این غول فناوری ایجاد کند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا