فناوری

تقویت سرویس ماهواره‌ای آیفون با کمک ایلان ماسک

تقویت سرویس ماهواره‌ای آیفون با کمک ایلان ماسک

اپل سال گذشته میلادی با رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴، قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای را هم معرفی کرد. کوپرتینویی‌ها برای این قابلیت با شرکت Globalstar کار می‌کنند و حالا گزارشی جدید نشان می‌دهد که Globalstar برای بهبود عملکرد ارسال پیام اضطراری آیفون، اسپیس ایکس کمپانی ایلان ماسک را برای پرتاب ماهواره‌هایش انتخاب کرده است.

طبق گزارش رسانه Nola و براساس داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت Globalstar برای پرتاب ماهواره‌هایش، بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به اسپیس ایکس ۶۴ میلیون دلار پول می‌دهد.

بهبود قابلیت ارسال پیام اضطراری آیفون با کمک اسپیس ایکس

گوشی‌های سری آیفون ۱۴ زمانی که به وای‌فای یا شبکه سلولار دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کنند. اپل در هنگام معرفی این قابلیت اعلام کرد که برای مدت دو سال، استفاده از آن رایگان خواهد بود، بااین‌حال نمی‌دانیم کاربران پس از این مدت باید چه هزینه‌ای پرداخت کنند.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون با کمک اسپیس‌ایکس ارتقا می‌یابد

حالا هم Globalstar می‌خواهد با همکاری اسپیس ایکس، عملکرد این قابلیت را بهبود ببخشد. اگرچه شاید در نگاه اول قرارداد ۶۴ میلیون دلاری Globalstar و اسپیس ایکس بزرگ به‌نظر برسد، اما مبلغ این قرارداد نسبت به هزینه‌های مدیریت ماهواره‌های Globalstar در فضا بسیار کم است.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، اپل اکثر هزینه‌های مربوط به مدیریت ماهواره‌های Globalstar را می‌پردازد، بنابراین دریافت هزینه از کاربران پس از مدت دو سال منطقی به‌نظر می‌رسد؛ هرچند انتظار نداریم این هزینه چندان بالا باشد.

Globalstar موافقت کرده است که ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه کنونی و آینده خود را به آیفون‌ها اختصاص دهد. این شرکت پیش از اینکه سری آیفون ۱۴ معرفی و عرضه شود، با دریافت ۲۵۲ میلیون دلار وام از اپل، از یک شرکت کانادایی تجهیزات ماهواره‌ای به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار تهیه کرد. حالا هم با قراردادی ۶۴ میلیون دلاری می‌خواهد با کمک اسپیس ایکس، قابلیت ارسال پیام اضطراری آیفون را بهبود دهد.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا