فناوری

هواپیمای جاسوسی چند صد میلیون دلاری روسیه در بلاروس شکار شد! / عکس

هواپیمای جاسوسی چند صد میلیون دلاری روسیه در بلاروس شکار شد! / عکس


دریافت 3 MB

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، اگر ادعای پخش شده درباره هدف قرار گرفتن هواپیمای برییف آ ۵۰ درست باشد، خسارت مالی و نظامی سنگینی به روسیه وارد شده است.

بر اساس گزارش نیوزویک، گروه مخالف دولت «BYPOL » در بلاروس حمله پهپادی به این پرنده را در پایگاه هوایی ماچولیشچی را به عهده گرفته است.

این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صدها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبردهای مدرن است.

بریف آ ۵۰، آواکس قدرتمند روسیه

هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبردهای امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.

پرنده‌ای با فناوری بسیار پیشرفته و قیمتی فراتر از ۳۳۰ میلیون دلار که با رادار بزرگ نظارت لیانا با قطر آن ۹ متر روی بدنه مثل گاو پیشانی سفید است.

با این رادار قدرتمند و دیگر تجهیزات نظارتی پیشرفته نصب شده، بریف آ ۵۰ می‌تواند اهداف هوایی را تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری و اهداف زمینی را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری شناسایی کند.

بریف آ ۵۰ که بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین این ۷۶ ساخته شده،‌ سال ۱۹۸۴ به خدمت ارتش شوروی سابق درآمد و اکنون ده‌ها فروند از آن در اختیار ارتش روسیه است.

این پرنده با برد هزار کیلومتر می‌تواند تا ۱۰ جنگنده پیشرفته روسیه را در ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به زمین راهنمایی کند.

هواپیمای چند صد میلیون دلاری روسیه که در بلاروس شکار شده! / عکس

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا