سیستم عامل

آموزش: ۸ نکته برای افزایش امنیت اندروید

آموزش: ۸ نکته برای افزایش امنیت اندروید

تهدیدهای امنیتی مانند تروجان‌های بانکی، نیاز به اقدامات امنیتی جدی را مبرم می‌کند. پایگاه فناوری بی ان ان بریکینگ، برای کمک به حفاظت از دستگاه‌ها و اطلاعات شخصی کاربران، هشت گام اساسی برای تقویت امنیت دستگاه‌های اندرویدی را بررسی کرده است:
 

۸ گام اساسی برای امن کردن اندروید

سیستم عامل را به‌روز نگه دارید: شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی، اغلب وصله‌های امنیتی را برای رفع آسیب پذیری‌ها منتشر می‌کنند. به‌روزرسانی، گامی ساده و در عین حال حیاتی برای استفاده ایمن از دستگاه است.

از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید: اپلیکیشن‌ها را منحصرا از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید تا از اپلیکیشن‌های مخرب احتمالی اجتناب کنید. محافظت‌های بهبود یافته گوگل از طریق «گوگل پلی پروتکت»، لایه‌های ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند.

مجوزهای اپلیکیشن را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که هیچ اپلیکیشنی به اطلاعات شخصی غیرضروری یا عملکرد دستگاه دسترسی ندارد. این اقدام می‌تواند از فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری کرده و حریم خصوصی شما را ایمن کند.

از لاک اسکرین مطمئن استفاده کنید: یک پین، گذر واژه یا گزینه بیومتریک، می‌تواند از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و امنیت دستگاه را افزایش دهد.
 

اقدامات پیشرفته برای امنیت بالاتر

قابلیت «دستگاه من را پیدا کن» را فعال کنید: قابلیت «دستگاه من را پیدا کن» به کاربران امکان می‌دهد مکان گوشی مفقود شده یا مسروقه را یافته، آن را قفل کرده یا اطلاعاتش را پاک کنند. این اقدام از داده‌های شخصی در شرایط ناگوار، محافظت می‌کند.

در استفاده از وای فای عمومی، محتاط باشید: شبکه‌های وای فای عمومی می‌توانند ریسک‌های امنیتی در برداشته باشد. از یک برنامه وی‌پی‌ان برای وب گردی در هنگام اتصال به شبکه‌های وای فای عمومی استفاده کنید.

یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید: اپلیکیشن‌های آنتی ویروس به‌روز می‌توانند در برابر بدافزارها و تهدیدهای دیگر حفاظت کنند. هشدار مکافی در برابر تهدیدهای جدید، اهمیت چنین ابزارهایی را بارز می‌کند.

مرتبا پشتیبان‌گیری کنید: پشتیبان‌گیری مرتب در یک درایو خارجی یا سرویس ابری، مانع از دست رفتن اطلاعات شده و در صورت آلوده شدن دستگاه، یک شبکه ایمن فراهم می‌کند.
 

امن کردن آینده

محققان امنیتی شرکت «ترِت فابریک»، نوع جدیدی از تروجان بانکی اندروید Chameleon را کشف کرده‌اند که از قابلیت‌های جدید تصاحب دستگاه پشتیبانی می‌کند. گوگل همچنین از راه‌اندازی حالت تعمیر برای دستگاه‌های منتخب «گوگل پیکسل» خبر داد که برای محافظت از داده‌های کاربر در هنگام تعمیرات، طراحی شده است. این پیشرفت‌ها بر اهمیت آگاهی و هوشیاری پیرامون امنیت دستگاه ما تاکید می‌کند. با ورود به وارد سال ۲۰۲۴، بیایید متعهد شویم که کنترل امنیت دستگاه خود را در دست گرفته و از اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم.

منبع: ایسنا

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا