اینترنت

بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان کدامند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان کدامند؟

شغل برنامه‌نویسی یکی از پر طرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در دنیا است و برنامه‌نویسان تقریبا در هر کشوری می‌توانند به راحتی شغلی مناسب با حقوقی بسیار خوب پیدا کنند. دلیل محبوبیت زیاد برنامه‌نویسی، آنلاین شدن اغلب کسب‌و‌کارها در سال‌های اخیر و تقاضای بالا برای استخدام برنامه‌نویسان فرانت اند، بک اند، نرم‌افزار و… برای توسعه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است.

این مطلب به بررسی بهترین مقاصد برای مهاجرت برنامه نویسان می‌پردازد و میزان حقوق دریافتی برنامه‌‌نویسان را در این کشورها نیز بررسی می‌کند.

8 کشور برتر برای مهاجرت برنامه‌نویسان

در کل می‌توان گفت بین شهرها و کشورهای انگلیسی زبان، در ایالت‌های غربی کشور آمریکا، لندن، ایرلند، آمستردام، سوئیس و بلژیک بالاترین تقاضا برای استخدام برنامه نویسان وجود دارد. همچنین کشور استرالیا نیز بین برنامه‌نویسان بسیار محبوب است. در بین سایر کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز می‌توان به چین، ژاپن و روسیه اشاره کرد؛ زیرا در دهه‌های اخیر شرکت‌های بزرگ حوزه IT در این کشورها رشد بسیاری داشته‌اند.

در ادامه 8 کشور برتر برای مهاجرت برنامه‌نویسان را از نظر میزان درآمد و میزان پیشرفت حوزه برنامه‌نویسی و IT بررسی کردیم و شرایط مهاجرت هرکدام را نیز توضیح دادیم. توجه داشته باشید که میزان حقوق یک برنامه‌نویس در هر کشوری بسته به میزان تجربه کاری و مهارت ها می‌تواند متفاوت باشد و اعدادی که در ادامه گزارش می‌شوند، متوسط حقوق تمامی برنامه‌نویسان در سه سطح شغلی مبتدی، متوسط و ارشد است.

همچنین شما می‌توانید برای بررسی فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسی در ایران و میزان حقوق آن‌ها به این URL مراجعه کنید: https://jobvision.ir/jobs/category/developer

1- سوئیس

یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌نویسان، کشور سوئیس است. متوسط حقوق سالیانه یک برنامه‌نویس در این کشور 82 هزار فرانک سوئیس معادل 90 هزار دلار آمریکا است. با‌این‌حال، مهاجرت شغلی به کشور سوئیس سختی‌های خودش را دارد. در حقیقت مهاجرت به این کشور برای شهروندان ساکن کشورهای غیر اروپایی سخت است و اخذ ویزا معمولا به راحتی امکان پذیر نیست.

برای آنکه بتوانید ویزای کاری سوئیس را دریافت کنید، باید پیشنهاد شغلی داشته باشید و شرکت یا کارفرمای شما برای ورودتان به سوئیس درخواست دهد. این درخواست توسط کشور سوئیس بررسی می‌شود و اگر موفقیت‌آمیز باشد، شما باید همراه با مدارک به سفارت سوئیس مراجعه کرده تا مراحل صدور ویزا شروع شود.

برای درخواست اقامت در سوئیس نیز باید ویزای کاری داشته باشید. اقامت در این کشور انواع مختلفی دارد و به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که بسته به شرایط کاری شما و تعداد سال‌هایی که در سوئیس کار کرده‌اید، می‌تواند متفاوت باشد.

2- کانادا

کشور کانادا از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت کاری برنامه‌نویسان است؛ زیرا در این کشور کمبود نیروی جوان و ماهر وجود دارد و به همین دلیل شرایط اخذ ویزای کاری و دریافت پیشنهاد شغلی نیز در این کشور آسان‌تر است. میانگین حقوق سالیانه یک برنامه‌نویس در کانادا 68 هزار دلار کانادا است.

برای مهاجرت کاری به کانادا دو راه وجود دارد. اولین راه این است که از سمت شرکت یا کارفرمای کانادای پیشنهاد شغلی داشته باشید که در این صورت به راحتی ویزای کاری را دریافت خواهید کرد. راه دوم ثبت نام در برنامه اکسپرس اینتری کانادا است. اکسپرس اینتری در حقیقت یک سیستم امتیازدهی است که بر اساس برخی از معیارها در دو مرحله امتیازی به شما تعلق می‌گیرد و اگر امتیاز شما بالا باشد، می‌توانید علاوه بر ویزای کاری، اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنید. این روش نسبت به جاب آفر روش سخت‌تری است؛ زیرا رقابت بسیار بالا است و گرفتن امتیاز خوب در آن معمولا سخت است.

3- استرالیا

کشور استرالیا بعد از آمریکا و کانادا از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری است و دلیل آن هم رفاه بالا و حقوق بسیار خوب برای اغلب مشاغل مخصوصا برنامه‌نویسی است. میانگین حقوق سالیانه یک برنامه‌نویس در کشور استرالیا، 70 هزار دلار استرالیا معادل 50 هزار دلار آمریکا است.

هر ساله کشور استرالیا لیستی از مشاغل موردنیاز در این کشور را منتشر می‌کند که برای اخذ ویزای کاری باید شغل شما نیز در این لیست موجود باشد و در سیستم امتیازدهی نیز بر اساس معیارهای مختلف امتیاز بالایی کسب کنید. البته اگر به صورت مستقیم پیشنهاد شغلی از کارفرما داشته باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری نیز اقدام کنید.

4- آلمان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی مناسب برای مهاجرت برنامه‌نویسان کشور آلمان است. میانگین حقوق سالیانه برنامه‌نویسان در کشور آلمان 49 هزار یورو است. یکی از راه‌های اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به این کشور درخواست ویزای جستجوی کار است که شرایط آن به شرح زیر است:

  • حداقل سن 18 سال
  • حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری از دانشگاه معتبر
  • داشتن تمکن مالی برای مدت زمان اقامت در آلمان

این ویزا 6 ماهه است و برنامه نویس باید در طول این مدت فرصت شغلی مناسبی برای خود پیدا کند تا بتواند اقامت کشور آلمان را کسب کند. متاسفانه ویزای جستجوی کار برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود و اگر اقامت کشور دیگری را داشته باشید می‌توانید از آن طریق اقدام کنید.

یکی دیگر از راه‌های اخذ ویزای کاری مانند سایر کشورها، داشتن پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای آلمانی است. البته توجه داشته باشید که داشتن پیشنهاد شغلی از سمت کشورهای اروپایی کاری سخت است؛ زیرا کارفرمایان طبق قوانین اتحادیه اروپا باید ابتدا از شهروندان کشور خود و سپس شهروندان سایر کشورهای اروپایی اقدام به استخدام کنند و اگر نیروی متخصص مخصوص آن شغل در این کشورها وجود نداشت، آنوقت می‌توانند سایر نیروهای ساکن کشورهای غیر اروپایی را جذب کنند.

5- آمریکا

شرایط مناسب رفاهی و کاری در کشور آمریکا و تعداد بالای فرصت‌های شغلی مخصوصا در حوزه برنامه‌نویسی در آمریکا، این کشور را به مقصد بسیار خوبی برای مهاجرت برنامه‌نویسان تبدیل کرده است. گفتنی است که میانگین حقوق سالیانه برنامه نویسان در آمریکا، 70 هزار دلار است.

باید به این نکته توجه داشت که دریافت ویزای کاری یا حتی تحصیلی آمریکا معمولا کاری سخت است و سفارت این کشور نسبت به سایر کشورها، سخت‌گیری‌های خودش را برای مهاجران دارد. در کل سه نوع ویزای کاری در کشور آمریکا وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • ویزای کاری برای متقاضیان متخصص با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی
  • ویزای کاری برای متقاضیان متخصص بدون مدرک تحصیلی
  • ویزای کاری برای متقاضیان غیر متخصص بدون مدرک تحصیلی که در حقیقت باید از طریق گرین کارت اقدام کنند.

علاوه بر این، در کشور آمریکا نیز با داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید؛ اما مانند کشورهای اتحادیه اروپا، در صورتی این پیشنهاد شغلی را می‌توانید دریافت کنید که قبل از شما از شهروندان آمریکایی شخصی مناسب برای این شغل پیدا نشده باشد.

6- هلند

کشور هلند به دلیل نرخ بیکاری بسیار پایینی که دارد، از مقاصد بسیار خوب برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. میانگین حقوق برنامه نویسان در این کشور 43 هزار یورو است.

برای مهاجرت کاری به هلند مانند سایر کشورهایی که تا اینجا نام بردیم، باید پیشنهاد شغلی از سمت شرکت یا کارفرمای هلندی داشته باشید. بعد از مهاجرت به این کشور اگر به مدت 5 سال در آن سمت شغلی کار کنید، می‌توانید اقامت هلند را دریافت کنید.

7- سوئد

خدمات درمانی رایگان و رفاه بالا در سوئد، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تبدیل کرده است. البته گفتنی است که مالیات در این کشور زیاد است؛ اما همین مسئله باعث شده است که اختلافات طبقاتی در این کشور بسیار کم شود. میانگین حقوق سالیانه یک برنامه نویس در سوئد 439 هزار کرون سوئیس معادل 48 هزار دلار آمریکا است.

برای کار در سوئد باید پیشنهاد شغلی یا جاب آفر داشته باشید. همچنین کشور هلند مانند استرالیا هرساله لیست مشاغل موردنیاز در کشور را منتشر می‌کند که در آخرین آپدیت آن، شغل برنامه‌نویسی نیز وجود دارد. به همین دلیل برنامه‌نویسان با داشتن یک پیشنهاد شغلی خوب به راحتی می‌توانند به هلند مهاجرت کنند.

8- دانمارک

یکی دیگر از کشورهای اسکاندیناوی که از رفاه و شرایط کاری خوب برخوردار است، کشور دانمارک است، اما دریافت ویزای کاری در دانمارک نسبت به سایر کشورها مخصوصا کانادا و آمریکا بسیار زمان بر و دشوار است. در کل می‌توان گفت که دریافت ویزای کاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سخت‌تر از سایر کشورها است؛ زیرا برای هر فرصت‌های شغلی در این کشورها ابتدا از میان شهروندان آن کشور و سپس از شهروندان عضو کشورهای اروپایی استخدام صورت می‌گیرد و در صورت نبود نیروی متخصص در هر یک از این کشورها، شهروندان کشورهای غیر اروپایی می‌توانند برای آن فرصت شغلی اقدام کنند.

گفتنی است که میانگین حقوق سالیانه یک برنامه نویس در دانمارک 445 هزار کرون دانمارک معادل 67 هزار دلار آمریکا است.

جمع‌بندی

برنامه‌نویسان زبان‌های مختلف مانند جاوا اسکریپت، پایتون، سی شارپ، سی و سایر زبان‌ها و مشاغل حوزه برنامه‌نویسی و IT تقریبا در تمامی کشورهای جهان تقاضای کاری بالایی دارند و حقوق بسیار خوبی نیز دریافت می‌کنند. از بهترین کشورهای جهان از نظر وضعیت رفاهی، کاری و میزان حقوق برای برنامه‌نویسان می‌توان به آمریکا، کانادا، هلند، آلمان، چین، ژاپن، استرالیا، سوئیس و دانمارک اشاره کرد که هرکدام شرایط مهاجرت متفاوتی دارند و مراحل اخذ ویزای کاری در هریک از آن‌ها متفاوت است.

در این مطلب به بررسی بهترین مقاصد برای مهاجرت برنامه نویسان پرداختیم که امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا