بازی

علاقه تولیدکننده بازی Final Fantasy 16 به انتشار آن روی کامپیوتر

علاقه تولیدکننده بازی Final Fantasy 16 به انتشار آن روی کامپیوتر

با اینکه شرکت اسکوئر انیکس به‌تازگی بازی بزرگ Forspoken را منتشر کرده است، بازی موردانتظار Final Fantasy 16 را در دست توسعه دارد که قرار است تا چند ماه دیگر روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود. با اینکه مشخص شده است بازی Final Fantasy 16 به مدت محدودی در انحصار شرکت سونی خواهد بود، اما به نظر می‌رسد بلافاصله پس از اتمام این محدودیت زمانی نیز بلافاصله روی کامپیوترها عرضه نخواهد شد.

در ادامه نائوکی یوشیدا درباره‌ی عرضه‌ی این بازی روی پلتفرم پی سی گفت: «اول از همه، بازی Final Fantasy 16 به مدت ۶ ماه در انحصار پلتفرم پلی استیشن 5 خواهد بود. بااین‌حال تصور انتشار نسخه PC نیم سال بعد از نسخه PS5، یک داستان متفاوت به شمار می‌آید. به‌طور واضح باید بگویم نسخه‌ی کامپیوتر بازی، بعد از این ۶ ماه عرضه نخواهد شد. این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که ما زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف بهینه‌سازی بازی روی پلی استیشن 5 کردیم تا بهترین تجربه‌ی ممکن از بازی را ارائه دهیم».

مبارزه Clive با یک باس فایت بزرگ در بازی final fantasy 16

یوشیدا در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود توضیح داد که برای انتشار بازی Final Fantasy 16 روی کامپیوتر اشتیاق دارد. وی افزود: «البته من دوست دارم یک نسخه کامپیوتر را در آینده منتشر کنم تا همه بتوانند تا حد امکان آن را تجربه کنند. بااین‌حال حتی اگر بعد از عرضه نسخه پلی استیشن 5، شروع به بهینه‌سازی نسخه پی سی کنیم، باز هم نمی‌توانیم آن را در ۶ ماه بهینه کنیم. بنابراین بازی در یک بازه‌ی زمانی کوتاه نیم‌ساله روی پی سی عرضه نمی‌شود. من دوست دارم درنهایت آن را روی پی سی منتشر کنم و احتمال می‌دهم این کار را خواهم کرد، اما در حال حاضر در مرحله‌ای نیستم که بتوانم بگویم چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

باید بدانید که اول از همه، خوشحال می‌شوم اگر بتوانید نسخه پلی استیشن 5 که من آن را به امید تبدیل شدن به بهترین بازی جهان ساختم، تجربه کنید. ولی اگر نسخه پی سی تا نیم سال بعد از عرضه آن در دسترس قرار گیرد، می‌توانم شرکت را ترک کنم (با خنده). لطفا نگویید نسخه پلی استیشن 5 را نمی‌خرم تا آن را ۶ ماه بعد روی پی سی تجربه کنم».

بازی Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) در سراسر جهان روی پلی استیشن 5 عرضه شود و یوشیدا از عدم تأخیر این بازی اطمینان کامل دارد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا