فناوری

ناسا گردشگران فضایی را هفته آینده به فضا می‌برد

ناسا گردشگران فضایی را هفته آینده به فضا می‌برد

ناسا تنها چند روز تا پرتاب اولین ماموریت گردشگری فضایی خود به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فاصله دارد.

به گزارش digitaltrends، ناسا ۳ آوریل را برای پرتاب ماموریت فضانوردی خصوصی از مرکز فضایی کندی فلوریدا انتخاب کرده است. همانطور که ناسا آن را توصیف می‌کند، این ماموریت چهار نفره است و ماموریت بر روی یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon انجام خواهد شد.

این ماموریت پیشگامانه که Ax-۱ نام دارد توسط Axiom Space مستقر در تگزاس سازماندهی شده است و توسط سرمایه گذار و نیکوکار کانادایی مارک پاتی، کارآفرین آمریکایی لری کانر، یک خلبان به نام ایتان استیبه و فرمانده مأموریت مایکل لوپز-الگریا، انجام خواهد گرفت. فضانورد گزارش شده است که پاتی، کانر و استیبه هر کدام حدود ۵۵ میلیون دلار برای بازدید از ایستگاه در ۲۵۰ مایلی بالای زمین پرداخت کرده اند.

فضا

فضانوردان آماتور به همراه مسافر فضایی با تجربه مایکل لوپز-الگریا، قرار است حدود ۱۰ روز را در این پایگاه در مدار بگذرانند و در کنار خدمه فعلی متشکل از فضانوردان حرفه‌ای زندگی و کار کنند. به گفته Axiom Space، خدمه صد‌ها ساعت را صرف آموزش برای ماموریت آتی کرده اند. ماموریت Ax-۱ همچنین به عنوان یک “ماموریت مسیر یاب” برای Axiom Space’s Axiom Station توصیف شده است، یک ایستگاه فضایی تجاری که قصد دارد در سال‌های آینده پس از بازنشستگی ISS فعلی در سال ۲۰۳۱ مستقر شود.

ناسا

ناسا، با مشارکت کسب و کار‌های تجاری مانند اسپیس ایکس و اکسیون اسپیس، علاقه‌مند به کاوش در بازار گردشگری فضایی به عنوان بخشی از تلاش برای جمع آوری سرمایه برای آژانس و افزایش دسترسی به فضا است، هرچند منتقدان پیشنهاد می‌کنند که این پرواز‌ها غیرضروری هستند و به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

در حالی که همتای روسی ناسا، Roscosmos، طی سال‌ها تعدادی سفر گردشگری فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را سازماندهی کرده است که اخیراً شامل یک تاجر میلیاردر ژاپنی بود، مأموریت Ax-۱ اولین تلاش ناسا برای آوردن فضانوردان آماتور به ایستگاه خواهد بود. اگر ماموریت به خوبی انجام شود، انتظار داشته باشید که ناسا سفر‌های بیشتری را برای افرادی که توانایی مالی دارند ترتیب دهد.


بیشتر بخوانید

  • سفر یک غیرفضانورد میلیاردر به کره ماه

 

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا