فناوری

این دوربین‌های نظارتی آمازون ترسناک‌اند!

این دوربین‌های نظارتی آمازون ترسناک‌اند!

به‌نوشته گیزمودو، آمازون، غول آمریکایی صنعت تجارت الکترونیک، به‌طور تمام‌وقت کارکنانش را زیر نظر دارد و این نظارت بیشتر از همه بر رانندگانی انجام می‌شود که کالاها را به مشتریان تحویل می‌دهند. یکی از رانندگان آمازون می‌گوید در داخل کابین ون‌های تحویل بار از دوربین‌ و سیستم هوش مصنوعی Netradyne استفاده می‌شود تا آمازون همه‌چیز را پایش کند: از بستن کمربند ایمنی تا برداشتن دست از روی فرمان برای خاراندن صورت.

یکی از رانندگان آمازون ویدئویی در شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک منتشر کرد تا نحوه‌ی پایش حرکات راننده در داخل ون‌های تحویل بار را توضیح دهد. این ویدئو زمان کوتاهی پس از انتشار وایرال شد. چند دوربین نمای داخل کابین و یک دوربین نمای جلو را ضبط می‌کنند. رانندگان باید به محدودیت سرعت توجه کنند و اجازه دارند که حداکثر ۶ مایل‌برساعت (۹٫۶۵ کیلومتربرساعت) سریع‌تر از آن محدودیت حرکت کنند.

رانندگان آمازون باید کمربند خود را ببندند و درصورت تمایل به نوشیدن قهوه، حتماً خودرو را پارک کنند. همچنین، هنگام رانندگی نمی‌توان به کنسول مرکزی خودرو دست زد؛ چون از نگاه آمازون، این کار باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود.

دوربین ۳۶۰ درجه‌ی آمازون در زیر آینه‌ی خودرو قرار می‌گیرد و در تمام طول مسیر، همه‌چیز را ضبط می‌کند. دوربین جلویی بررسی می‌کند که ون تحویل بار تا چه حد به خودرو جلویی نزدیک شده است. همچنین، راننده هنگام مشاهده‌ی تابلوهای توقف، باید خودرو را «به‌طورکامل» متوقف کند؛ درغیراین‌صورت، آمازون وی را جریمه می‌کند.

گزارشی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد هرگونه خطای رانندگان آمازون مستقیماً روی حقوق دریافتی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از خطاها نظیر توجه‌نکردن به تابلوهای توقف، تا ۱۰ برابر تأثیر بیشتر روی حقوق راننده می‌گذارند. آمازون می‌گوید سیستم هوش مصنوعی Netradyne قابلیت ضبط صدا یا پخش زنده‌ی ویدئو ندارد.

راننده‌ی آمازون در ویدئوش می‌گوید تقریباً تمامی راننده‌های این شرکت از سیستم Netradyne متنفرند. او می‌گوید یکی از راننده‌ها دستش را به‌سمت صورتش برده تا ریشش را بخاراند؛ اما دوربین داخل ون این اقدام را به‌عنوان حرف‌زدن با موبایل تشخیص داده است.

آمازون در بیانیه‌ای می‌گوید سیستم داخلی ون‌ها با هدف تأمین ایمنی پیاده‌سازی شده است. به‌ادعای این شرکت، از زمان استفاده از دوربین‌ها، نرخ تصادف ون‌ها ۳۵ درصد کاهش یافته و هم‌زمان میزان حواس‌پرتی راننده و عبور از تابلوهای توقف بسیار کمتر شده است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا