اینترنت

دستاورد بزرگ اینترنت ماهواره ای آیفون ۱۴ !

دستاورد بزرگ اینترنت ماهواره ای آیفون ۱۴ !

مردی که جمعه شب با اتومبیل خود از لبه یک صخره سقوط کرده و حدود ۱۲۰ متر درون یک دره پایین رفته بود، توسط قابلیت‌های اضطراری آیفون ۱۴ ازجمله ارتباط ماهواره‌ای نجات پیدا کرد. این سیستم‌ها به‌موقع با نیروهای امداد تماس گرفتند تا این کاربر جان خود را از دست ندهد.

به گزارش CBSNews، واحد کلانتری ایستگاه دره کرسنتا در لس‌آنجلس می‌گوید در حوالی ساعت ۱۰:۳۰ جمعه شب به وقت محلی با تماسی از سوی یک آیفون مواجه شد که از تصادفی در جاده مانت ویلسون خبر می‌داد.

پلیس می‌گوید آیفون ۱۴ این شخص از طریق قابلیت تشخیص تصادف و ارتباط ماهواره‌ای به مرکز ارتباط پیامک فرستاده و موقعیت مالک خود را به اشتراک گذاشته بود. اپراتور مرکز ارتباط نیز پس از دریافت این پیامک به‌سرعت با نزدیک‌ترین کلانتری که ایستگاه دره کرسنتا بود، تماس گرفت.

قابلیت اینترنت ماهواره‌ای آیفون۱۴ خودی نشان داد!

اگر آیفون ۱۴ موقعیت این مرد را ارسال نمی‌کرد، او جانش را از دست می‌داد

پلیس می‌گوید زمانی که به محل سانحه رسید، صدای مرد را می‌شنید و درنهایت متوجه شد که خودروی او ۱۲۰ متر درون دره سقوط کرده است. «مایک لیوم»، یکی از اعضای تیم نجات و جستجوی مانت‌رز می‌گوید زمانی که این مرد را پیدا کردند، او از ناحیه سر دچار خونریزی شده بود.

لیوم می‌گوید: «معتقدم که اگر به‌موقع موقعیت او را پیدا نمی‌کردیم، این مرد از خونریزی جان خود را از دست می‌داد. مدام به او می‌گویم که چقدر خوش‌شانس بوده است.» با توجه به اینکه در آن منطقه سیگنال شبکه‌های سلولی وجود ندارد، نجات او تنها از طریق ارتباط ماهواره‌ای ممکن بوده است.

معاون کلانتری دره کرسنتا می‌گوید اگر این موبایل به‌طور خودکار موقعیت این کاربر را برای آن‌ها نمی‌فرستاد، احتمالاً روزها طول می‌کشید تا آن‌ها متوجه تصادف شوند و احتمالاً مدت بسیار بیشتری لازم بود تا شاید بتوانند محل سقوط خود را کشف کنند.

پیش‌تر نیز گزارش‌هایی پیرامون نجات جان کاربران آیفون ۱۴ با استفاده از قابلیت‌های کاربردی این گوشی منتشر شده بود.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا