اینترنت

هشدار پلیس به رانندگان پرسرعت؛ به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرا معرفی خواهید شد

هشدار پلیس به رانندگان پرسرعت؛ به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرا معرفی خواهید شد

پلیس به رانندگان پرسرعت هشدار داد که اگر ۳ بار جریمه شوید به دادسرا معرفی خواهید شد.

جانشین رییس پلیس راهور تهران در این خصوص گفت: «برای رانندگانی که سرعت خودروی‌شان در رصد دوربین‌ها ۵۰ کیلومتر بیش از حدمجاز باشد، پیامک هشدار می‌فرستیم. این رانندگان در تخلف اول و دوم علاوه بر جریمه و نمره منفی باید در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت کنند.»

با توجه به گفته‌های وی اگر رانندگان پرسرعت برای ۳ بار جریمه شوند به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرا معرفی خواهند شد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در این خصوص گفت: «قانون و مقررات سرعت به سه بخش تقسیم می‌شود. بخشی از سرعت‌ها تا ۳۰ کیلومتر بیش‌تر از حد مجاز است و بخش دیگری ۳۰ کیلومتر تا ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز و بخش سوم نیز سرعت‌های بالاتر از ۵۰ کیلومتر بیشتر از سقف سرعت مجاز است. قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ بخش سوم، یعنی سرعت‌های ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است و البته به طور کلی نیز پلیس راهور هم از طریق دوربین‌های ثابت و سیار و هم از طریق حضور ماموران با هر نوع سرعت غیرمجاز نیز برخورد می‌کند.»

براساس گفته‌های وی اگر سقف سرعت مجاز در بزرگراهی ۷۰ کیلومتر بر ساعت باشد و خودرویی با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت تردد کند، سرعت غیرمجاز این خودرو ۵۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز است و در سامانه شناسایی می‌شود.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه تاکنون برای چند راننده پیامک اخطار صادر شده نیز خاطرنشان کرد:‌ «از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون برای بیش از ۳۵۰۰ راننده پیامک صادر شده است. درخواست ما از رانندگان این است که حتما با سرعت مطمئن و مجاز رانندگی کنند و با انجام چنین اقداماتی امنیت و ایمنی دیگر کاربران ترافیک را به خطر نیندازند.»

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا