علم و دانش

هشدار جدی اپل به کاربران آیفون۱۵

هشدار جدی اپل به کاربران آیفون۱۵

اپل به‌تازگی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خود را با پیشرفت‌های مختلفی روانه بازار کرد که تغییر قابل‌توجه آن استفاده از پورت USB-C است. این حرکت با استقبال خوبی مواجه شده است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا از یک کابل برای چندین دستگاه استفاده کنند. با این حال، ظاهراً برخی از فروشگاه‌های اپل هشدار داده‌اند که برای شارژ گوشی‌های جدید آیفون‌ ۱۵ از کابل‌های اندرویدی استفاده نکنند، زیرا این امر می‌تواند باعث داغ شدن بیش از اندازه دستگاه شود.

تفاوت پورت آیفون ۱۵ و گوشی‌های اندرویدی

براساس گزارش‌های منتشر شده، چندین فروشگاه‌های انحصاری اپل به مشتریان توصیه کرده‌اند که از کابل‌های Type-C اندرویدی برای شارژ آیفون ۱۵ استفاده نکنند. به گفته این فروشگاه‌ها در چینش پین پورت گوشی‌های آیفون ۱۵ و اندرویدی تفاوتی وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از کابل اندروید منجر به گرم شدن بیش از حد دستگاه شود. به‌طور دقیق‌تر بین کانکتورهای ۹ پین تک ردیفی و کانکتورهای ۱۱ پین تک ردیفی آیفون ۱۵ فاصله کمتری وجود دارد.

هشدار جدی اپل به کاربران آیفون۱۵

منتقدان اشاره کرده‌اند که این تغییر در پین‌های پورت USB-C احتمالاً به‌طور عمدی توسط اپل صورت گرفته است تا کاربران را به خرید کابل‌های شارژ رسمی خود تشویق کند، کابل‌هایی که قیمت آن‌ها بسیار بالاتر از کابل‌های اندرویدی است. علاوه بر این، برخی منتقدان هنوز مطمئن نیستند که اپل هشدار خود را به دلیل نگرانی‌های مربوط به ایمنی گوشی‌های خود صادر کرده است یا قصد دارد با این حرکت استراتژیک باعث افزایش فروش لوازم جانبی اختصاصی خود شود.

در حال حاضر، اپل هیچ بیانیه رسمی درباره استفاده از کابل‌های شارژ اندرویدی برای سری آیفون ۱۵ منتشر نکرده است. پرچمداران اپل از روز جمعه گذشته به‌طور رسمی وارد بازار شده‌اند و اخیراً در گزارشی گفته شده بود که کاربران می‌توانند با کمک درگاه USB-C که به این خانواده اضافه شده است، از مبدل USB-C به اترنت استفاده کرده و با اتصال سیمی به سرعتی بسیار بیشتر از وای‌فای دست پیدا کنند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا