بازی

نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر ۲۰۲۲ در کشور انگلیس

نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر ۲۰۲۲ در کشور انگلیس

به‌تازگی گروه GSD آخرین آمار مرتبط با فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماه نوامبر ۲۰۲۲ در کشور انگلیس را منتشر کرده است. به‌صورت کلی، در این ماه در انگلیس ۴.۳ میلیون بازی فروش رفته است که نسبت به بازه مشابه سال گذشته افتی ۷.۳ درصدی داشته است. یکی از دلایل این قضیه مجموعه Call of Duty است. آخرین نسخه این مجموعه امسال ماه اکتبر منتشر شد؛ درحالی‌که سال گذشته بازی ساخت اکتیویژن بلیزارد در نوامبر انتشار یافته بود.

با این وجود بازهم Call of Duty پرفروش‌ترین بازی ماه با فاصله زیادی بود. تنها در چهار هفته، Modern Warfare 2 تقریبا توانسته است فروش کلی Call of Duty: Vanguard از زمان عرضه تا امروز را پشت سر بگذارد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مدرن وارفیر، بازی God of War Ragnarok از شرکت سونی بود که یک عرضه بزرگ برای دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بوده است.

در مقایسه با بازی God of War در سال ۲۰۱۸، فروش سه هفته اول رگناروک ۴۴ درصد بیشتر بوده است. در رتبه بعدی دو بازی Pokémon Scarlet and Violet قرار دارند. اگر فروش جداگانه این دو بازی با پک دوتایی آن جمع شود، این اثر در رتبه سوم قرار می‌گیرد. چون این بازی توسط نینتندو نشر یافته است، فروش دیجیتالی آن در دسترس نیست؛ پس ممکن است اگر نسخه‌های دیجیتالی هم لحاظ می‌شدند، بازی حتی در رتبه دوم جا خوش می‌کرد.

بازی God of War Ragnarok پلی استیشن سونی با نمایش کریتوس و‌ آترئوس روی یخ

این دومین عرضه بزرگ یک بازی پوکمون در انگلیس پس از بازی Pokémon Sun and Moon برای کنسول دستی 3DS است. دیگر نقاط مهم این چارت قرارگیری بازی Football Manager 2023 در رتبه ششم است که درمقایسه با عرضه نسخه ۲۰۲۲ فروش بازی ۳۰ درصد کمتر شده است. پس از این بازی هم Sonic Frontiers، یکی دیگر از آثار سگا قرار دارد.

۱.۸۲ میلیون نسخه از بازی‌های فروش‌رفته ازطریق فروشگاه‌های دانلود دیجیتالی بوده است که دربرابر نوامبر ۲۰۲۱، ۱۰ درصد کمتر شده است. برهمین اساس ۲.۵ میلیون بازی به‌صورت فیزیکی فروش رفته است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

در بخش سخت‌افزاری،تقریبا ۳۷۲هزار کنسول در نوامبر به فروش رفته که نسبت به ماه قبل رشد ۱۱۳ درصدی داشته است. براساس آمار GfK، این بزرگ‌ترین ماه از نظر فروش کنسولی در این سال میلادی بوده است؛ هرچند بازهم نسبت به فروش سال ۲۰۲۱ بسیار کمتر است. پس از چندین ماه سوم بودن، به‌لطف جهش ۱۷۵ درصدی در فروش ماه‌به‌ماه، کنسول نینتندو در رتبه اول ایستاد.

در ماه نوامبر شاهد عرضه یک سوییچ اولِد با طرح Pokémon Scarlet and Violet بودیم که ۸ درصد فروش کلی سوییچ را به خود اختصاص داد و علاوه‌بر آن، فروش بلک فرایدی پیرامون این کنسول هم زیاد بود تا درنهایت جایگاه آن بالاتر از ماه‌های قبلی باشد. کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس هم رشد ۱۰۵ درصدی داشت؛ اما با وجود نزدیک شدن نتوانست رتبه اول را از آن خود کند.

 باندل Pokemon Scarlet and Violet کنسول نینتندو سوییچ

در بلک فرایدی قیمت ایکس باکس سری اس تخفیف چشم‌گیر ۶۰ پوندی را شاهد بود و از منظر موجودی (SKU)، پرفروش‌ترین کنسول این ماه بود. درمورد پلی استیشن 5، افزایش زیاد موجودی درکنار عرضه God of War Ragnarok باعث شد فروش این کنسول نسبت به ماه قبل ۷۱ درصد بیشتر شود. باندل خدای جنگ محبوب‌ترین پلی استیشن 5 ماه بود و تقریبا ۳۸ درصد تمامی کنسول‌های PS5 فروش رفته این باندل بوده است.

نُه رتبه اول لوازم جانبی پرفروش دسته‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس یا پلی استیشن 5 بوده است. دسته دوال‌سنس سفید PS5 در رتبه اول ایستاد و دسته سیاه این کنسول هم دوم شد. سپس نوبت به پنج رنگ دسته ایکس باکس رسید؛ به‌ترتیب رنگ سیاه، آبی، قرمز، سفید و فسفری. در رتبه هشتم رنگ آبی دوال‌سنس و رتبه نهم رنگ سرخابی این دسته بود. درنهایت رتبه دهم هم یک پایه شارژر دوال‌سنس است.

در طول هفته منتهی‌به بلک فرایدی، دسته‌ها با تخفیف و باندل‌های متفاوت رو‌به‌رو شدند و همین باعث فروش بالای آن‌ها شد. درنهایت GfK مشخص کرده است در ماه نوامبر ۱.۲۹ میلیون لوازم جانبی فروخته شده است که ۹۳ درصد نسبت به اکتبر و ۹.۳ درصد نسبت به نوامبر سال گذشته بیشتر است.

دسته پلی استیشن 5 دوال سنس

در انتها می‌توانید فهرست کامل بازی‌های پرفروش ماه را تماشا کنید. گفتنی است در تمامی بازی‌ها مجموع فروش فیزیکی و دیجیتالی اعلام‌شده توسط GSD لحاظ شده است؛ هرچند درمورد آثار نینتندو فروش دیجیتالی در دسترس نیست. ۲۰ بازی پرفروش ماه نوامبر ۲۰۲۲ در کشور انگلیس به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2 (اکتیویژن بلیزارد)
  2. God of War: Ragnarok (سونی)
  3. FIFA 23 (الکترونیک آرتز)
  4. Pokemon Violet (نینتندو)
  5. Pokemon Scarlet (نینتندو)
  6. Football Manager 2023 (سگا)
  7. Sonic Frontiers (سگا)
  8. Mario Kart 8: Deluxe (نینتندو)
  9. Grand Theft Auto 5 (راکستار)
  10. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (برادران وارنر)
  11. Nintendo Switch Sports (نینتندو)
  12. Gotham Knights (برادران وارنر)
  13. Red Dead Redemption 2 (راکستار)
  14. Horizon: Forbidden West (سونی)
  15. The Last of Us: Part 2 (سونی)
  16. Animal Crossing: New Horizons (نینتندو)
  17. NBA 2K23 (توکی گیمز)
  18. LEGO Harry Potter Collection (برادران وارنر)
  19. Minecraft: Nintendo Switch Edition (نینتندو / موجانگ)
  20. Splatoon 3 (نینتندو)

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا