اینترنت

حفظ سنت به سبک سوئدی؛ تلاش ولوو برای زنده نگه داشتن مدل‌های سدان و استیشن

حفظ سنت به سبک سوئدی؛ تلاش ولوو برای زنده نگه داشتن مدل‌های سدان و استیشن

خودروهای شاسی‌بلند این روزها بسیار پرطرفدار بوده و بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این مسئله باعث شده اکثرا خودروسازان تولید چنین مدل‌هایی را در اولویت قرار داده و با خودروهای سواری خداحافظی کنند. اما کمپانی ولوو تصمیم گرفته مدل‌های سدان و استیشن خود را تا جایی که ممکن است، زنده نگه دارد.

ولوو

مدیرعامل ولوو یعنی آقای هاکان ساموئلسن در مصاحبه اخیر خود با نشریه انگلستانی اتوکار با بیان این مطلب گفته نسل جدید مدل‌های سدان و استیشن کمپانی در حال توسعه بوده و با چهره جذاب‌تری وارد بازار خواهند شد. آقای ساموئلسن افزوده این مدل‌ها از نظر طراحی، ارتفاعی پایین‌تر و فرم اتاق زیباتری خواهند داشت.

تمایل ولوو برای حفظ و تولید خودروهای سدان و استیشن در حالی است که طبق آمار سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، فروش کراس‌اوور XC60 از مجموع فروش S60/V60 و S90/V90 بیشتر بوده است.

ولوو

آنطور که آقای ساموئلسن در مصاحبه خود اشاره کرده، در نسل بعدی سدان‌ها و استیشن‌ها، از آن طراحی جعبه‌ای شکل فاصله گرفته شده و بدنه همانند خودروهای کوپه خواهد بود. این اقدام به خاطر بهبود ضریب آیرودینامیک و افزایش راندمان انجام خواهد شد. چنین رویه‌ای پیشتر توسط مرسدس بنز پیاده‌سازی شده و در کانسپت ویژن EQXX به اوج خود رسیده است. همانطور که قبلا به اطلاعتان رساندیم، این کانسپت با ضریب درگ ۰.۱۷ ایرودینامیک ترین خودروی تاریخ مرسدس بنز به شمار می‌رود.

مرسدس بنز

بد نیست اشاره کنیم آقای ساموئلسن قرار است در ماه مارس جای خود را به جیم روان بدهد. آقای روان قبلا مدیرعامل گروه دایسون بود.

همانند برخی از برندهای مطرح بین المللی ولوو نیز قصد دارد به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شده و محصولات خود را از سال ۲۰۳۰ فقط با پیشرانه‌های برقی وارد بازار کند. با توجه به بازه زمانی موجود تا پایان این دهه، احتمال می‌رود ولوو یک نسل دیگر از برخی مدل‌ها را با موتور درون‌سوز عرضه کند.

ولوو
کانسپت Recharge

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، استفاده از اسم به جای کدهای متشکل از حروف و اعداد در نامگذاری محصولات آتی ولوو است. در این راستا پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی کراس‌اوور XC90 با نام Embla تولید خواهد شد. این نسل بر مبنای یک پلتفرم الکتریکی برقی توسعه یافته و از پیشرانه برقی سود خواهد برد. احتمال می رود پس از Embla، ولوو نسخه خیابانی کانسپت Recharge را نیز تولید کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا