علم و دانش

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!/ عکس

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، در این جدیدترین عکسی از بالگرد نبوغ به زمین فرستاده شده‌است؛ این بالگرد را می‌توان بدون حرکت بر روی یک تپه شنی در مریخ مشاهده کرد. این عکس در 4 فوریه 2024، ساعت 1:05 بعد از ظهر گرفته شده‌است.

روتورهای بالگرد نبوغ در تاریخ 18 ژانویه آسیب دید، زیرا بر روی یک تکه از مناظر شنی مریخ فرود آمده بود. این بالگرد معمولاً از چشم انداز مریخ، مانند صخره‌ها برای کمک به مسیریابی تصویربرداری می‌کند.

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!/ عکس

آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) هنوز در حال تجزیه و تحلیل آسیب به تیغه‌های نبوغ است، اما اکنون که دیگر توانایی پرواز را ندارد، ماموریت این هلیکوپتر رسماً به پایان رسیده‌است.

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!/ عکس

نبوغ در 18 فوریه 2021 در کنار همراه رباتیک خود، مریخ نورد استقامت فرود آمد. هنگامی که در آوریل 2021 به آسمان مریخ رفت، نبوغ با انجام اولین پرواز یک هواپیمای موتوردار در سیاره ای دیگر، تاریخ ساز شد.

این دو از آن زمان در حال کاوش در منطقه ای به نام Jezero Crater بوده‌اند و نشانه‌هایی از توده های آبی باستانی را در سیاره سرخ کشف کرده‌اند که ممکن است زمانی میلیاردها سال پیش دارای حیات بوده باشد. نبوغ به عنوان پیشاهنگی برای استقامت عمل کرد و مناطق مورد علاقه مریخ نورد را برای کاوش شناسایی کرد.

منبع: space

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا