فناوری

کدام آیفون‌ها به دوربین پریسکوپی مجهز خواهند بود؟

کدام آیفون‌ها به دوربین پریسکوپی مجهز خواهند بود؟

درحال‌حاضر شایعات بسیار زیادی در سراسر اینترنت در مورد آیفون ۱۵، نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل وجود دارد. ازجمله اطلاعات فاش‌شده می‌توان به وجود دوربین پریسکوپی بهبودیافته اشاره کرد که گفته شده بود از سال ۲۰۲۳ به آیفون اضافه می‌شود. حالا به گفته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور اپل، دوربین پریسکوپی تنها در یک مدل از دو سری بعدی آیفون‌ها حضور خواهد داشت؛ آیفون ۱۵ اولترا و آیفون ۱۶ اولترا.

این خبر ممکن است برای بسیاری از کاربران منتظر آیفون ۱۵ و همچنین صنعت فناوری تعجب‌آور باشد؛ زیرا قبلاً انتظار داشتند دوربین پریسکوپی در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو قرار گرفته باشد.

لنز پریسکوپی که امکان زوم اپتیکال طولانی‌تری را فراهم می‌کند، یک تغییر بزرگ در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود. با کمک طراحی لنز تاشو، دوربین پریسکوپی می‌تواند بزرگنمایی بزرگ‌تری را در فضای کوچک‌تری انجام دهد و درنتیجه بزرگنمایی بیشتری را بدون برش دیجیتال ایجاد کند.

تأمین‌کننده لنزهای پریسکوپی آیفون ۱۵ و ۱۶ اولترا

دوربین پریسکوپ

در مورد تأمین‌کننده لنزهای پریسکوپی، کو در توییت خود پیش‌بینی می‌کند که اپل به‌جای سامسونگ به تأمین‌کنندگان دیگری مانند لارگان (Largan) و جینیس (Genius) روی خواهد آورد.

اطلاعات قبلی که درباره این دستگاه‌ها فاش شده حاکی از آن است که آیفون ۱۵ دارای بدنه‌ای گرد خواهد بود که می‌تواند برای خط تولید اپل تغییر بزرگی باشد؛ زیرا اپل مدت زیادی است که طراحی آیفون را به‌روز نکرده. جدای از تغییرات طراحی، جدیدترین آیفون‌ها از پورت USB Type-C نیز بهره می‌برند؛ اتفاقی که برای مدت‌ها مورد انتظار مشتریان اپل بوده است.

درنهایت، باید اشاره کرد که تمام موارد اشاره‌شده در این گزارش و گزارش‌های قبلی درحال‌حاضر حدس و گمان هستند و نمی‌توان به آن‌ها کاملاً اعتماد داشت. بااین‌حال، اگر اپل از جدول زمانی عرضه سنتی خود پیروی کند، مشتریان باید تا ماه سپتامبر (شهریور/مهر) منتظر عرضه آیفون ۱۵ باشند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا