اینترنت

4کراس اوور چینی پرحاشیه در بازار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

4کراس اوور چینی پرحاشیه در بازار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

اگر می‌خواهید یک کراس اوور جمع‌وجور شهری با بودجه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بخرید، در حال حاضر بین ۴-۵ گزینه موجود در بازار که البته از نوع چینی هستند، انتخاب دیگری نخواهید داشت. در این مقاله ما ضمن معرفی بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی صفر کیلومتر، مزایا و معایب آن‌ها را به اطلاع شما خواهیم رساند. در ادامه با بیکینگ همراه باشید.

بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی صفر کیلومتر

ام وی ام x22 پرو

ام وی ام x22 پرو محصول جدید مدیران خودرو است که نسبت به مدل پیشین از لحاظ طراحی چهره و قوای فنی کاملا متحول شده است. x۲۲ جدید به موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز است که از لحاظ توان فنی نسبت به نمونه ۱.۵ لیتری نفس طبیعی قبلی کمبود چندانی نشان نمی‌دهد. در عوض با کاهش وزن و همچنین برخورداری از گیربکس سی وی تی 9 سرعته، عملکرد قابل قبولی را به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری از خود به نمایش می‌گذارد.

4کراس اوور چینی پرحاشیه در بازار  ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

البته سیستم تعلیق این خودرو کمی خشک است و نباید انتظار سواری نرم را از آن داشته باشید. در بحث شتابگیری نیز نمی‌توان انتظار عملکرد کاملا مهیج و هیجان‌انگیز را از این کراس اوور حدود ۶۰۰ میلیون تومانی چینی داشت. کروز کنترل ترمز پارک برقی، سیستم‌های کنترل پایداری، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر ۹ اینچی، سامانه پایش فشار باد تایرها، سانروف و… مهمترین تجهیزات ام وی ام x22 پرو تیپ ie را تشکیل می‌دهند.

لیفان x70

لیفان x70 در حال حاضر می‌تواند در لیست بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی قرار بگیرد. این خودرو طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و نمای کابین آن نیز نسبتا متقاعدکننده به نظر می‌رسد. اما با این حال استفاده گسترده از پلاستیک خشک در کابین شاید موجب بروز انتقاداتی شود.

لیفان X70

 موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی قدرتی در حد ۱۴۰ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که اگر با گیربکسی به جز جعبه دنده سی وی تی اتوماتیک کوپل می‌شد، می‌توانست شتابی بهتر از ۱۴ ثانیه و عملکرد فنی رقابتی‌تری را برای این خودرو حاصل کند. امری که متاسفانه محقق نشد و لیفان x70 با جعبه دنده cvt وارد بازار ایران شده است.

 با توجه به حجم نسبتا بالای موتور واضح هست که میزان مصرف سوخت این خودرو نیز نسبت به دیگر حریفان کمی بالا بوده و معادل حدود ۸.۷ لیتر درصد کیلومتر ارزیابی شده است. فرمان خودرو نیز از نوع هیدرولیک است که برای خودروهای امروزی دیگر چندان مرسوم نیست.

با این حال نکاتی مثل کابین جادار، عملکرد فنی متقاعدکننده، قیمت مناسب و امکانات تقریبا قابل قبول از مزایای لیفان ایکس70 به شمار می‌روند و باعث می‌شوند ما آن را در لیست بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی صفرکیلومتر جا دهیم.

بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

فردا SX5

گرچه ممکن است قیمت‌هایی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای sx5 اعلام شده باشد اما با توجه به شرایط حاکم بر بازار و همچنین عرضه نه‌چندان گسترده این خودرو که باعث می‌شود مشتریان فعلا به صورت کجدار و مریز به سوی این کراس اوور چینی گام بردارند، باید گفت که نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو در زمان نگارش این متن نهایتا چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان ارزش خرید دارند و می‌توانند در بین بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی بازار ایران قرار بگیرند.

4کراس اوور چینی پرحاشیه در بازار  ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

طراحی ظاهری نسبتا مناسب به اضافه کابین متعادل و زیبا از مزیت‌های sx5 به شمار می‌روند. اما از سوی دیگر در بحث فنی و به‌ویژه شتاب گیری نباید انتظار زیادی از فردا اس ایکس ۵ داشته باشید؛زیرا که موتور تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری این خودرو حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با توجه به استفاده از گیربکس سی وی تی نمی‌تواند چابکی بالایی را ارائه دهد. اما به هر حال برای رفع نیازهای عادی و خانوادگی عملکرد مجموعه فنی فردا sx5 کافی خواهد بود.

فردا SX5

نمایشگر لمسی ۸ اینچی، کروز کنترل، سیستم کنترل توقف در سربالایی، کنترل پایداری، سیستم هشدار فشار باد تایرها، دیلایت، اتولایت، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و تهویه دیجیتال از مهمترین امکانات فردا اس ایکس ۵ به شمار می‌روند.

در مجموع به نظر می‌رسد آپشن‌های این خودرو نسبت به سایر حریفان کمی محدودتر باشد و از لحاظ خدمات پس از فروش نیز با توجه به تازه‌وارد بودن و البته گمنام‌تر بودن شرکت سازنده نسبت به دیگر خودروسازان بزرگ بخش خصوصی، باید گفت که فردا sx5 محدودیت‌های بیشتری را در قیاس با حریفان در بحث خدمات پس از فروش پیش‌روی خود می‌بیند.

هایما s5 توربو پلاس 

به جرات می‌توان گفت که هایما اس ۵ توربو پلاس بهترین انتخاب در این رنج قیمتی به حساب می‌آید. این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۱ اسب بخار مجهز است و در کنار بهره‌مندی از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جدید، می‌تواند عملکردی فراتر از سایر رقبا ارائه دهد. باید بدانید که اکثر کراس اوورهای فعلی موجود در بازار از لحاظ شتاب نسبت به هایما s5 توربو عملکردی تقریبا ضعیف‌تر از خود نشان داده‌اند.

بهترین کراس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی

 ضمنا سطح امکانات هایما اس ۵ پلاس نیز کاملا مناسب است به‌ویژه حضور ۶ کیسه هوا، نمایشگر لمسی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، استارت دکمه‌ای ورود بدون کلید و… می‌تواند رضایت شما را از یک کراس اوور میان قیمت مونتاژی کاملا برآورده سازد.

با این حال طراحی ظاهری این خودرو کمی نامتجانس به نظر می‌رسد و از سوی دیگر به دلیل حضور پیشرانه توربوشارژ شاهد حساسیت‌های بیشتری در بخش سرویس – نگهداری و همچنین لزوم استفاده از بنزین سوپر در این خودرو نسبت به مدل‌های تنفس طبیعی، خواهیم بود.

در پایان مقاله بهترین کلاس اوورهای ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی بازار باید خاطرنشان کنیم که اگر در این محدوده قیمت به کراس اوورهای دست دوم نیز فکر می‌کنید، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی مثل جک اس ۵، چری تیگو ۵، هایما اس ۷ توربو و حتی برخی مدل‌های قدیمی‌تر چری تیگو ۷ اکسلنت نیز بروید. ضمنا اگر کیفیت قطعات فنی برایتان مهم است و اهمیتی به طراحی ظاهری و داخلی اتومبیل خود نمی‌دهید، ساندرو استپ وی صفرکیلومتر مدل ۹۸ هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا