علم و دانش

آمریکا این پرنده سری عجیب را به فضا می‌فرستد/ عکس

آمریکا این پرنده سری عجیب را به فضا می‌فرستد/ عکس

نیروی فضایی ایالات متحده تاریخ پرتاب هواپیمای فضایی نه چندان محرمانه خود را اعلام کرد. ماموریت X-۳۷B Mission ۷ در تاریخ هفتم دسامبر از مرکز فضایی کندی فلوریدا برای اولین بار بر فراز موشک فالکون هوی شرکت اسپیس‌ایکس به هوا بلند خواهد شد.

در تاریخچه چیزهای محرمانه‌ای که همه در مورد آن می‌دانند، هواپیمای فضایی X-۳۷B در کنار ایستگاه راداری RAF Fylingdales در صدر قرار دارد. آن ایستگاه راداری در شمال یورکشایر قرار داشت و در طول جنگ سرد قرار نبود هیچ کس از آن مطلع شود، با این حال می‌شد آن را از طریق جاده‌ای که در کنارش بود، به راحتی دید.

آمریکا این پرنده سری عجیب را به فضا می‌فرستد/ عکس

هواپیمای فضایی X-۳۷B با اینکه به طور رسمی طبقه‌بندی شده و محرمانه است، اما آنقدر شناخته شده است که نیروی فضایی یک بیانیه مطبوعاتی در مورد پرتاب آتی آن منتشر کرده و برخی از محموله‌های آن را نیز فاش کرده است.

این ماموریت جدید در مدت نامعلومی با انجام آزمایش‌هایی به مدار زمین می‌رود که به گفته نیروی فضایی با فناوری‌های آگاهی حوزه فضایی آینده و اثرات بلندمدت تشعشعات فضایی سر و کار دارد. این شامل یک آزمایش ناسا به نام Seeds-۲ است که دانه‌های گیاهان را برای مدت طولانی در معرض تشعشعات سخت قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

  • کرم کوچک بی‌آزار تبدیل به مار افعی شد/ تغییر در یک چشم به هم زدن/ عکس

  • کشف دو دندان عجیب در جسد ۳ هزار ساله یک زن/ عکس

  • رنگ‌های پرچمدار بعدی سامسونگ لو رفت/ عکس

این ماموریت همچنین بر اساس موفقیت ماموریت ۶ که یک ماژول خدماتی را برای گسترش قابلیت‌های چنین ماموریت‌هایی معرفی کرد و محموله‌های آزمایشی بزرگتری را ارائه کرد، ساخته می‌شود.

آمریکا این پرنده سری عجیب را به فضا می‌فرستد/ عکس

سرهنگ جوزف فریچن، مدیر برنامه X-۳۷B گفت: ما هیجان‌زده هستیم که ظرفیت‌های X-۳۷B قابل استفاده مجدد را با استفاده از ماژول خدمات اثبات شده پروازی و موشک فالکون هوی برای انجام چندین آزمایش پیشرفته برای نیروی فضایی و شرکای آن گسترش دهیم.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا