بازی

تلاش جیم رایان برای بهبود علاقه‌مندی به آثار مستقل

تلاش جیم رایان برای بهبود علاقه‌مندی به آثار مستقل

در جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان علاقه دارد تا علاقه‌مندی به بازی‌های مستقل افزایش پیدا کند. شوهی یوشیدا، مسئول بازی‌های مستقل سونی در مصاحبه با GameIndustry گفته است که جیم رایان، رئیس پلی استیشن باور داشت در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این شرکت تمرکز زیادی روی آثار AAA داشته است و از تیمش خواسته است تا فکری در این مورد بکنند. در نتیجه چند استخدام در شرکت صورت گرفت و نقش یوشیدا در پلی استیشن هم تغییر پیدا کرد؛ چون شرکت قصد داشت زیرنظر رایان نیروی تازه‌ای به رابطه با توسعه‌دهندگان مستقل دهد.

یوشیدا درمورد روزهای اول پلی استیشن 4 جایی که سونی اولین شرکتی بود که در جریان E3 تعدادی از آثار مستقل را تبلیغ کرد، می‌گوید: «پلی استیشن برای معرفی بسیاری از آثار و سازندگان مستقل شناخته می‌شد. اما در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت بیشتر روی آثار پرخرج تمرکز کرد و جیم رایان می‌خواست این کار را تغییر دهد. او از تیم روابط ترد-پارتی خواست تا برنامه‌ای طراحی کنند تا پلی استیشن تلاش‌های مجددی برای کمک به سازندگان و آثار مستقل انجام دهد».

یوشیدا برای رهبری این قضیه نقش خود در شرکت را تغییر داد و گرگ رایس از استودیو Double Fine هم به او اضافه شد؛ شخصی که پس از پیوستن این استودیو به مایکروسافت شغل خود را از دست داده بود. این دو سپس برنامه خود را به بالادستی‌ها ارائه کردند تا جایگاه پلی استیشن در میان آثار مستقل تغییر کند و درنهایت پشتیبانی سونی برای اجرای برنامه‌های خود را به‌دست آوردند.

شوهی یوشیدا در کنار نماد پلی استیشن

یکی از مواردی که یوشیدا و تیمش فورا اجرا کردند، قابلیت انتخاب بهترین محتوا و نمایش آن به مشتریان بود. «بازی‌های مستقل زیادی به پلی استیشن می‌آیند. ما نیاز داشتیم به کاربران نشان دهیم که باید به کدام آثار توجه کنند. همچنین وقتی سازندگان بازی‌ای عالی می‌سازند، ما می‌توانیم مطمئن شویم آن‌ها درحال تبلیغ شدن هستند».

نمونه‌هایی از این مورد در وبلاگ پلی استیشن در چندسال گذشته دیده شده است؛ جایی که سونی به‌صورت منظم برنامه «بعدازظهرهای مستقل» دارد تا بزرگ‌ترین و بهترین محتوا را نمایش دهد. این شرکت دراین چندساله درمورد آثار مستقل بسیار بهتر عمل کرده است و بازی‌هایی چون Sifu و Stray را ارائه کردند که امسال مورد توجه کاربران قرار گرفتند و این به‌لطف بازاریابی تیم یوشیدا است.

البته هنوز نیاز به کارهای بیشتری است. یوشیدا می‌گوید شرکت همچنان درحال کار است تا ابزار خود برای ساده‌سازی فرایند ارسال و تایید را ارتقا دهد و مطمئن شود تمامی آثار به‌حدکافی معرفی شوند؛ شامل آثاری که لزوما توسط خود شرکت سونی گلچین نشده‌اند. باتوجه‌به رقابت شدید با مایکروسافت و نینتندو، می‌‌توان اذعان داشت پلی استیشن دیگر بهترین مکان برای تجربه آثار مستقل نیست؛ اما اوضاع نسبت به اواخر نسل پلی استیشن 4 بهتر شده است و می‌توان امیدوار بود سونی جایگاه خود در این مبحث مهم در گیمینگ را ارتقا دهد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا