بازی

افزایش دوباره‌ی فروش PS5 در ژاپن

افزایش دوباره‌ی فروش PS5 در ژاپن

چند هفته پس از آغاز سال جدید میلادی و گذشت مدتی پس از اعلام تصمیم سونی برای حل مشکل کمبود عرضه‌ی کنسول محبوب پلی استیشن 5 در بازار ژاپن، حالا به‌نظر می‌رسد بار دیگر با رشد فروش چشم‌گیری برای کنسول بازی نسل نهمی سونی در این منطقه روبه‌رو هستیم.

طبق آمار فروش هفتگی خبرگزاری فامیتسو، نسخه استاندارد پلی استیشن 5 با ۳۸,۶۰۲ دستگاه فروخته شده، موفق شده است تا در جایگاه پرفروش‌ترین سخت‌افزار مربوط‌به بازی در بازار ژاپن طی هفته گذشته قرار بگیرد. سه مدل OLED، استاندارد و لایت نینتندو سوییچ هم به ترتیب با فروشی حدود ۲۹، ۱۳ و ۱۰ هزار نسخه‌ای در مقام‌های بعدی پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی این کشور طی هفته‌ی گذشته شناخته می‌شوند. دو کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری اکس نیز به‌ترتیب با کمتر از هزار واحد دستگاه فروخته شده، پس از نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 و کنسول PS4 در رتبه‌ی هفتمین و هشتمین پرفروش‌ترین کنسول‌های این بازار قرار دارند.

قهرمان بازی Fire Emblem Engage

در بازار نرم‌افزارها یا بازی‌ها نیز قسمت جدید سری پرطرفدار فایر امبلم با نام Fire Emblem Engage با ۱۴۴‍,۵۵۸ نسخه فروش، پوکی‌مان اسکارلت/وایولت با ۴۳,۹۸۳ نسخه فروش، اسپلاتون 3، ماریو کارت 8 دیلاکس، Nintendo Switch Sports، ماینکرفت و ماریو پارتی سوپراستارز برای پلتفرم نینتندو سوییچ در رتبه‌ی اول تا هفتم جدول بازی‌های پرفروش حضور دارند.

بازی تخته‌ای دیجیتال انحصاری شرکت کونامی برای نینتندو سوییچ با نام !Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban، گرن‌ توریسمو 7 استودیوی پولی‌فونی دیجیتال، Super Smash Bros. Ultimate برای نینتندو سوییچ و نسخه پلی استیشن 4 بازی تازه عرضه‌ شده‌ی One Piece Odyssey، چهار جایگاه انتهایی جدول ۱۱ بازی پرفروش کشور ژاپن در هفته گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر نیز هیدیاکی نیشینو، یکی از معاونین ارشد شرکت سونی، چندی پیش سال ۲۰۲۳ را که در آن شاهد انتشار دو بازی ژاپنی بزرگ به‌نام رزیدنت ایول 4 ریمیک و فاینال فانتزی ۱۶ خواهیم بود، یکی از دوره‌های بسیار مهم برای PS5 خوانده بود. همچنین نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی این دو بازی بسیار موردانتظار و محبوب در ژاپن، می‌تواند یکی از دلایل فروش قدرتمند پلی استیشن 5 و حتی سبقت فروش آن از کنسول نینتندو سوییچ نیز باشد.

نظر شما کاربران بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا