رمز ارز

ارزدیجیتال اتم چیست؟ | آیا ارز Atom ارزی آینده دار است؟

ارزدیجیتال اتم چیست؟ | آیا ارز Atom ارزی آینده دار است؟

ارزدیجیتال اتم چیست؟ | آیا ارز Atom ارزی آینده دار است؟

قابلیت همکاری اکثر بلاک چین ها برای تبادل داده های قابل استفاده و برقراری ارتباطات بین زنجیره ای یک موضوع حیاتی است. از آنجا که بلاک چین بسیار سفت و سخت است، توسعه دهندگان با دو انتخاب روبرو هستند: یا کد را برای ساخت زنجیره های خود انشعاب کنند یا از سیستم های میان افزاری برای پرکردن شکاف ها استفاده نمایند. Cosmos بر روی قابلیت سفارشی سازی تمرکز دارد. ابزارهای ارائه شده به تسهیل ساخت برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه Cosmos کمک می کنند. توکن بومی این شبکه ارز اتم نام دارد.

کمی بعد از اینکه شبکه کازموس راه اندازی شد، به عنوان یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ شناخته شد. در اینجا این سؤال مطرح می شود که نقطه تمایز کازموس با دیگر شبکه های موجود در حوزه ارزدیجیتال چیست؟

به چپ و راست بکشید.

شبکه کازموس (Cosmos) چیست؟

کازموس را «اینترنت بلاک چین» می نامند که هدف آن ایجاد شبکه ای برای پرکردن شکاف ها در تبادل داده ها بدون نظارت مرکزی و ساده کردن تراکنش ها است. Cosmos Hub منجر به تعامل بین شبکه های بلاک چین مختلف می شود.

Cosmos Hub با استفاده از مکانیسم اثبات سهام (PoS) قابلیت همکاری را بین نقاط مختلف شبکه کازموس برقرار می کند. در اینجا پروتکلی به نام پروتکل برقراری ارتباطات بین بلاک چین (IBC) به بلاک چین هایی که مبتنی بر Temdermint هستند قابلیت همکاری می دهد. به عنوان مثال، هر ارزدیجیتال PoS مانند کاردانو (ADA) می تواند به IBC متصل شود. علاوه بر این، کازموس، مسائل مربوط به حاکمیت در دیگر شبکه ها مانند اتریوم را حل می کند. از طرفی ایجاد برنامه های غیرمتمرکز را  آسان تر خواهد کرد.

ارز اتم (ATOM) چیست؟

ارز اتم (ATOM) چیست؟

رتبه فعلی ارز اتم – عکس از سایت کوین مارکت کپ

به عنوان توکن حاکمیت Cosmos Hub، ATOM برای اجرای خدمات در شبکه Cosmos استفاده می شود. توکن های ATOM مانند شبکه های PoW استخراج نمی شوند. قدرت محاسباتی گره ها پاداش استخراج آنها را تعیین نمی کند. بلکه هر گره با توجه به تعداد توکن های اتمی که دارد پاداش می گیرد. پس هر چه بیشتر استیک کنید، پاداش بیشتری دریافت می کنید.

دریافت پاداش مستلزم آن است که توکن های اتم خود را برای مدت معینی قفل کنید تا شبکه بتواند از توکن های قفل شده شما برای ایمن کردن خود استفاده کند. پس از اتمام دوره استیکینگ، توکن های ATOM خود را پس می گیرید، به علاوه، توکن های اضافی هم به عنوان انگیزه ای برای ادامه دادن بیشتر به استیکینگ دریافت خواهید کرد. اگر یک گره غیرصادق تشخیص داده شود، آن گره می تواند جریمه شود و در نتیجه توکن های ATOM او از بین برود.

تاریخچه ارزدیجیتال اتم (ATOM)

در سال ۲۰۱۴، جائه کوون، دانشمند حوزه کامپیوتر، یک نرم افزار راه اندازی بلاک چین منبع باز را توسعه داد. سپس شبکه کازموس با حمایت ICF و مبتنی بر الگوریتم اجماع Tendermint ایجاد شد. سه سال بعد، ICF یک ICO از توکن های ATOM برگزار کرد و با موفقیت، بیش از ۱۷ میلیون دلار جمع آوری نمود. بودجه جمع آوری شده از Tendermint Inc از طریق سرمایه های سری A از توسعه Cosmos حمایت می کند. متعاقباً، دو تن از بنیانگذاران به نام های Ethan Buchman و Jae Kwon در سال ۲۰۱۹ یک مقاله (وایت پیپر) در مورد Cosmos منتشر کردند و Cosmos را به طور رسمی در مارس همان سال در شبکه اصلی راه اندازی نمودند.

ویژگی های منحصربه فرد ارزدیجیتال اتم (ATOM) کدامند؟

یکی از ویژگی های برجسته ارز اتم استفاده از آن برای تقویت مشارکت گره های اعتبارسنجی است. به عنوان مثال، برای تبدیل شدن به اعتبارسنج شبکه Cosmos، یک شرکت کننده باید حداقل جزو ۱۰۰ نفر برتر در میان استیک کنندگان ATOM باشد. در صورتی که شرکت کننده در بین ۱۰۰ نفر برتر باشد، حق رای برای تغییرات در شبکه را کسب می کند. در عین حال، قدرت رای دادن به مقدار اتمی که استیک شده بسیار وابسته است.

ارزدیجیتال اتم (ATOM) را از کدام صرافی ها بخریم؟

ارزدیجیتال اتم (ATOM) را از کدام صرافی ها بخریم؟

صرافی های ارز اتم – عکس از سایت کوین مارکت کپ

کازموس در ابتدا خود را به عنوان یک شبکه ارزدیجیتال انقلابی معرفی کرد و بلافاصله پس از انتشار، نام خود را بر سر زبان ها انداخت. از آن زمان، توکن های ATOM به طور گسترده توسط بسیاری از صرافی ها پذیرفته شده اند و در صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال در دسترس هستند.

صرافی های خارجی که ارز اتم را دارند عبارتند از:

صرافی های ایرانی که ارز اتم را دارند عبارتند از:

بهترین کیف پول های ارزدیجیتال اتم (ATOM) کدامند؟

بهترین کیف پول های ارزدیجیتال اتم (ATOM) کدامند؟

کیف پول های ارز اتم – عکس از سایت کوین مارکت کپ

پس از خرید ATOM به یک کیف پول نیاز دارید تا توکن های ATOM خود را با خیال راحت ذخیره کنید. برای ذخیره ایمن دارایی خود، همیشه آن را در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره کنید زیرا رها کردن توکن ها در صرافی، دارایی شما را در برابر هک آسیب پذیر می کند. انتخاب های زیادی برای کیف پول ارزهای دیجیتال وجود دارد، کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری. از طرف دیگر، می توانید یک کیف پول کاغذی نیز انتخاب کنید.

  • بهترین کیف پول های سخت افزاری عبارتند از: Ledger Nano X و Ledger Nano S 
  • بهترین کیف پول های موبایل عبارتند از: Cosmostation و Atomic Wallet 
  • بهترین کیف پول های وب عبارتند از: Cosmostation، Keplr و Lunie

آینده ارزدیجیتال اتم (ATOM) چگونه است؟

آینده ارزدیجیتال اتم (ATOM) چگونه است؟

روند قیمتی ارز اتم – عکس از سایت کوین مارکت کپ

کازموس DeFi را با ایجاد شبکه کرسنت (که قبلاً Gravity DEX نامیده می شد) در شبکه خود ادغام کرده است. کرسنت یک بازارساز خودکار (AMM) است که می تواند نقدینگی شبکه Cosmos را افزایش دهد. این AMM می تواند نسخه ترکیبی از استخرهای نقدینگی و مدل های سنتی دفتر سفارش را داشته باشد. توسعه دهندگان Cosmos معتقدند که این ویژگی می تواند دلیل اصلی کارآمد بودن آن در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

این نوآوری که AMMها و اتصال بلاک چین های مختلف را فعال می کند، می تواند Cosmos را به یکی از بهترین شبکه ها در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که کرسنت اضافه کرده Gravity Bridge است. این ویژگی به یک شبکه اجازه می دهد تا مستقیماً به Cosmos Hub متصل شود تا توکن های بلاک چین های مختلف (به عنوان مثال اتریوم) بتوانند مستقیماً برای ایمن سازی شبکه Cosmos استفاده شده و کاربران آنها را به اشتراک بگذارند.

امنیت زنجیره ای نیز در سال ۲۰۲۲ به عنوان راه حلی برای امنیت مشترک منتشر خواهد شد. اگرچه ممکن است این شبیه به پولکادات و مدل Relay Chain (زنجیره رله) آنها به نظر برسد، امنیت زنجیره ای ارائه شده توسط کازموس برخلاف پولکادات ۱۰۰٪ اختیاری و غیراجباری است. Cosmos Hub همچنین امنیت لایه ای را ارائه می کند که در آن به یک توکن زنجیره محلی مانند OSMO که با ATOM ترکیب شده اجازه می دهد تا ترکیب مجموعه اعتبارسنجی Osmosis را تعیین کند. این به کازموس اجازه می دهد تا به فلسفه شفافیت و حاکمیت خود وفادار بماند. هنگامی که این ویژگی ها شروع به عرضه می کنند، می توانیم شاهد افزایش تقاضا در شبکه Cosmos باشیم که باعث افزایش قیمت ارز اتم در آینده می شود.

پیش بینی قیمت ارزدیجیتال اتم (ATOM)

منابع:

https://learn.bybit.com/altcoins/what-is-cosmos-atom/

https://coinmarketcap.com/currencies/cosmos/

https://priceprediction.net/en/price-prediction/cosmos

 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا