علم و دانش

موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود!

موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود!

موتورولا برای اولین‌بار در رویداد «Lenovo Tech World 23» از کانسپت موبایلی با قابلیت خم‌شدن به دور مچ دست رونمایی کرد. اکنون این کانسپت به واقعیت نزدیک‌تر شده است و می‌توان آن را در کنگره جهانی موبایل از نزدیک مشاهده کرد.

براساس گزارش Android Authority، موتورولا «نمایشگر تطبیقی» گوشی جدید خود را در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته است؛ البته این کانسپت هنوز برای نمایش اولیه است و نباید انتظار داشت که به‌زودی آن را در بازار ببینیم. به‌عبارتی، هدف ساخت کانسپت این گوشی این است که کاربران بدانند چه می‌شد اگر می‌توانستند گوشی خود را به دور مچ دست خم کنند.

کانسپت گوشی خم‌شونده موتورولا

موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود!

اطلاعات زیادی از این گوشی در دست نیست و موتورولا صرفاً می‌خواهد قابلیت‌های خم‌شدن این گوشی را به کاربران نشان دهد. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 6.9 اینچی و از پنل POLED مبتنی بر پلاستیک تشکیل شده است. از نمای جلو، ظاهر گوشی چندان فرقی با گوشی‌های معمولی ندارد و تنها کمی کشیده به‌نظر می‌رسد؛ اما تفاوت این گوشی درواقع در پنل پشتی آن است.

پنل پشتی گوشی از چندین بخش با نوعی ماده نرم بافته‌شده شکل گرفته که البته منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چون اگر همانند گوشی‌های معمولی، در آن پلاستیک یا فلز به‌کار می‌رفت، نمی‌شد آن را خم کرد. از آنجایی که این گوشی چندین لولا دارد، می‌توانید آن را به اشکال مختلفی خم کنید. برای مثال، می‌توانید آن را به‌نحوی خم کنید که روی میز قرار گیرد و در آن ویدیو تماشا کنید؛ البته دراین‌صورت ویدیو اندازه کوچکی خواهد داشت.

موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود!

همچنین می‌توانید این گوشی را دور مچ دست خود بپیچید و آن را به یک ساعت هوشمند بزرگ تبدیل کنید. البته برای آنکه گوشی کاملاً دور مچ شما ثابت بماند، باید در ابتدا یک دستبند مغناطیسی جداگانه ببندید تا گوشی به آن متصل شود. با توجه به گزارش‌ها، موتورولا هنوز برای حالت خم‌شده نساخته است.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که خم‌کردن گوشی به دور مچ دست چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؛ چرا که این گوشی برای تبدیل‌شدن به یک ساعت هوشمند، بیش‌ازحد بزرگ است. همچنین لایه نرم پنل پشتی، عرق و آب را جذب می‌کند و موتورولا نگفته است که چه راهکاری برای دفع این رطوبت انجام خواهد داد.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا