علم و دانش

ابرماه خاویاری امشب، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ را از دست ندهید!

ابرماه خاویاری امشب، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ را از دست ندهید!

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی امشب ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ می‌توانند نخستین ماه کامل ماه آگوست ۲۰۲۳ میلادی را که با نام ماهی خاویاری شناخته می‌شود را در آسمان رصد کنند. از آنجایی که بومیان آمریکا در ماه آگوست میلادی ماهیان خاویاری را صید می‌کردند، برای این ماه کامل نیز نام ماهی خاویاری را در نظر گرفتند. همچنین این ابر ماه با نام‌های ماه ذرت، ماه گیلاس سیاه و ماه دانه نیز شناخته می‌شود.

رصد ابرماه خاویاری در امشب ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

فاصله ابر ماه خاویاری در اوج خود با زمین به ۳۵۷ هزار و ۳۱۱ کیلومتر خواهد رسید که چنین ارقامی آن را به دومین ابرماه بزرگ سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد کرد. از آنجایی که ماه کامل در اوج خود به زمین نزدیک می‌شود و نسبت به سایر ماه‌های کامل بزرگتر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد، به آن ابرماه می‌گویند.

گفتنی است اگر شرایط جوی مناسب باشد، تمام ابرماه‌ها یا ماه‌های کامل با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده خواهند بود، اما اگر خواهان رصد بهتر با جزئیات بیشتری هستید، باید از یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ آماتور استفاده کنید. علاوه بر این، در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۳ برابر با ۸ شهریور ۱۴۰۲ نیز ابرماه آبی به عنوان بزرگترین و درخشان‌تر ابرماه سال ۲۰۲۳ قابل رصد خواهد بود.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا