بازی

بررسی MSI Modern 15؛ اولترابوک اقتصادی با پردازنده نسل ۱۳

بررسی MSI Modern 15؛ اولترابوک اقتصادی با پردازنده نسل
۱۳

بدنه‌ی لپ‌تاپ تماما از جنس پلاستیک است و طبعا انتظار داشتم با دستگاه سبک‌تری روبه‌رو شوم؛ اما Modern 15 تقریبا ۱٫۷ کیلوگرم وزن دارد و آن‌قدرها هم سبک به‌حساب نمی‌آید. از طرفی، با ابعاد ۱۹٫۹ × ۲۴۱ × ۳۵۹ میلی‌متر، ضخامت لپ‌تاپ روزمره‌ی MSI با لپ‌تاپ گیمینگ Stealth 15 برابری می‌کند؛ البته سری Modern پایین‌ترین رده‌ی لپ‌تاپ‌های Business – Productivity ام‌اس‌آی محسوب می‌شوند و اگر بخواهید محصولی باریک‌تر، سبک‌تر و البته قدرتمندتر در اختیار داشته باشید، باید پول بیشتری خرج کنید و به سراغ مدل‌های Prestige یا Summit بروید.

پلاستیکی‌بودن تمام بدنه قطعا از استحکام لپ‌تاپ می‌کاهد؛ اما کیفیت ساخت بدنه قابل قبول به نظر می‌رسد. با درنظر داشتن فضایی که در اختیار نمایشگر، کیبورد و ترک‌پد قرار دارد، Modern 15 یک محصول استاندارد و به اصطلاح، دات‌کام به حساب می‌آید. حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک هستند و فضای خوبی در اختیار نمایشگر قرار می‌گیرد. وب‌کم نیز در حاشیه‌ی بالای نمایشگر تعبیه شده است و می‌تواند با کیفیت HD و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند.

رنگ‌بندی لپ‌تاپ با کاربری روزمره‌ی آن همخوانی دارد و خبری از رنگ‌بندی روشن نیست. حق انتخاب فقط بین رنگ‌های مشکی کلاسیک و سورمه‌ای محدود می‌شود. همان‌طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، مدل سورمه‌ای برای بررسی در اختیار ما قرار داشت و اگر به رنگ‌های کلاسیک تیره علاقه داشته باشید، احتمالا از این رنگ روی لپ‌تاپ خوشتان خواهد آمد؛ به‌علاوه می‌توانید آن را با استایل رسمی هم ست کنید.

وقتی در لپ‌تاپ را باز می‌کنید، برآمدگی زیر درب باعث می‌شود بخش شامل کیبورد و ترک‌پد اندکی از سطح میز فاصله بگیرند تا علاوه‌بر آسان‌تر شدن کار با لپ‌تاپ، فضا برای پخش صدا از بلندگوهای زیر لپ‌تاپ و البته گردش هوا فراهم شود. متأسفانه درِ لپ‌تاپ با یک دست باز نمی‌شود و باید با دست دیگرتان، بخش کیبورد را نگه دارید.

برای اینکه بتوانید محتوا را با سایر همکارانتان به اشتراک بگذارید، می‌توانید درِ لپ‌تاپ را تا ۱۸۰ درجه هم باز کنید. قابلیت Flip-n-Share که با دکمه‌ی F12 کیبورد فعال می‌شود، محتوای صفحه را هم ۱۸۰ درجه می‌چرخاند تا کسانی که روبه‌روی شما نشسته‌اند، بتوانند محتوا را به درستی مشاهده کنند.

کیبورد، ترک‌پد و درگاه‌های Modern 15 B13M ام‌اس‌آی

کیبورد لپ‌تاپ Modern 15 ام‌اس‌آی از چینش استاندارد به‌علاوه‌ی بخش Numpad جدا و کامل استفاده می‌کند که می‌تواند برای خیلی از کاربران یک مزیت به‌حساب بیاید. نکته‌ای که شاید موقع کار با کیبورد و به‌خصوص بخش Numpad کمی چالش برایتان به‌وجود بیاورد، جهت افقی کلید Enter است؛ اما بقیه‌ی کلیدها در جای متعارف خودشان قرار دارند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا