علم و دانش

بی‌دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح جدید ویندوز / عکس

بی‌دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح جدید ویندوز / عکس

مایکروسافت اسکرین شاتی را از یکی از رابط کاربری‌های معرفی نشده ویندوز در کنفرانس Ignite 2022 به‌نمایش گذاشته است که به نظر می‌رسد این رابط کاربری نشانگر طراحی جدید ویندوز ۱۲ است!

این کمپانی آمریکایی کامپیوترهای جدید سری Surface را با خود به کنفرانس Ignite 2022 آورده بود. در یکی از تصاویر معرفی این کامپیوترها، محیط رابط کاربری ناشناخته‌ای دیده می‌شود که با آنچه در ویندوز ۱۱ می‌بینیم متفاوت است. همین باعث شده بسیاری تصور کنند که این رابط کاربری مربوط به Windows 12 است.

طراحی جدید ویندوز ۱۲ اینگونه است

وب‌سایت Windows Central‌ یکی از بهترین منابعی است که اخبار مربوط به نسخه‌های معرفی نشده ویندوز را منتشر می‌کند. این وب‌سایت معتقد است که تصویر منتشر شده مربوط به اپلیکیشن Microsoft Teams است و این برنامه اجرا شده را روی یک کامپیوتر مجهز به نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز به‌نمایش می‌گذارد.

تصویر مورد بحث، یک رابط کاربری جدید را به‌نمایش می‌گذارد. چیزی که شبیه به رابط کاربری فعلی ویندوز ۱۱ نیست. یک تسک‌بار شناور در پایین صفحه دیده می‌شود که آیکون‌های سیستمی را می‌توانید در گوشه سمت راست بالای صفحه ببینید. بخش جستجوی شناور را هم در قسمت بالای و وسط صفحه دیده می‌شود. یک ویجت مربوط به وضعیت آب و هوا هم در گوشه بالا سمت چپ صفحه مشخص است.

بی‌دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح جدید ویندوز / عکس

یکی از طراحان سایت Windows Central رابط کاربری به‌نمایش درآمده در این تصویر را بازسازی کرده که تصویر آن را در زیر می‌بینید. شاید این رابط کاربری نهایی نسخه بعدی ویندوز نباشد، اما به‌نظر می‌رسد که طرح اولیه آن است و مایکروسافت خواسته آن را به‌طور غیرمستقیم فاش کند. این نسخه با کدنام “NextValley” در دست توسعه قرار دارد.

یک رابط کاربری جدید با پشتیبانی کامل از نمایشگرهای لمسی

مایکروسافت تلاش می‌کند رابط کاربری ویندوز را تا حد ممکن کاربرپسند طراحی کند. به‌طوری که هم با ماوس و کیبورد و هم با ورودی لمسی بتواند بهترین عملکرد ممکن را ارائه کند. در حال حاضر ویندوزی که از چنین ویژگی‌های بهره‌مند باشد، به‌چالش جدی تبدیل شده است. این سیستم عامل می‌تواند گزینه جذابی برای تبلت‌ها و کامپیوترهای تاشو لمسی باشد.

همانطور که گفته شد بعید است که این تصویر مربوط به نسخه نهایی رابط کاربری ویندوز ۱۲ باشد. این به‌نوعی مسیری را نشان می‌دهد که سیستم عامل مایکروسافت در طول آن حرکت می‌کند.

بی‌دقتی مایکروسافت و لو رفتن اتفاقی طرح جدید ویندوز / عکس

مایکروسافت از ویندوز ۸ به بعد تمرکز خودش را روی طراحی یک رابط کاربری با پشتیبانی از ورودی لمسی گذاشته است. ویندوز ۱۰ نیاز به ماوس و کیبورد را برای کامپیوترهای لمسی از بین برد و ویندوز ۱۱ هم همین رویه را ادامه داد. حال باید دید طراحی جدید ویندوز ۱۲ چگونه به این سمت حرکت می‌کند.

5858

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا