فناوری

گوشی‌های سامسونگ با دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی

گوشی‌های سامسونگ با دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی

منبع گزارش امروز ادعا می‌کند که کره‌ای‌ها این 4 سنسور جدید را در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند و حتی شاید وارد صنایع دیگر هم شوند. به نظر می‌رسد این سنسورها قیمت بالایی خواهند داشت و شاید برخی از آن‌ها در صنایعی مانند خودروسازی مورد استفاده قرار بگیرند.

دوربین 440 مگاپیکسلی سامسونگ وارد دنیای خودرو می‌شود؟

قدرتمندترین سنسور سامسونگ، دوربین 440 مگاپیکسلی HU1 خواهد بود. اگرچه درحال‌حاضر استفاده از چنین سنسوری در دنیای گوشی‌های هوشمند کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، اما چند سال پیش درباره سنسورهای 200 مگاپیکسلی هم چنین حسی داشتیم.

البته این احتمال وجود دارد که این سنسور 440 مگاپیکسلی برای دنیای گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا نکند و هدف سامسونگ از توسعه آن، عرضه برای صنایع دیگر باشد. برای مثال این سنسور می‌تواند در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار بگیرد؛ مخصوصاً در زمانی که درحال حرکت به سمت خودروهای خودران هستیم و به تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز داریم.

در کنار دوربین 440 مگاپیکسلی، سامسونگ روی سه سنسور دیگر هم کار می‌کند. یکی از این سنسورها، 50 مگاپیکسلی GN6 یک اینچی با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر است که ظاهراً می‌خواهد وارد رقابت با دوربین 1 اینچی سونی IMX989 شود. البته شایعه امروز می‌گوید سنسور سامسونگ به اندازه‌ای گران خواهد بود که در گوشی‌های این شرکت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سنسور بعدی، 200 مگاپیکسلی HP7 است که استفاده از آن در گوشی‌های سامسونگ منطقی به نظر می‌رسد. گزارش امروز می‌گوید سامسونگ به‌دنبال استفاده از این سنسور در گلکسی S25 اولترا بود، اما هزینه بالای ساخت آن باعث شد که کره‌ای‌ها از چنین تصمیمی منصرف شوند.

درنهایت با سنسور دوربین 320 مگاپیکسلی روبه‌رو هستیم که شاید روزی در گوشی‌های سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد. این احتمال وجود دارد که گلکسی S26 اولترا به این دوربین مجهز شود، بنابراین چندین سال تا ورود آن به پرچمدارهای سامسونگ فاصله داریم.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا